Vasútfejlesztést és a Volán magánosítását ígéri Kóka
Amíg az elmúlt négy év elsősorban az autópálya-fejlesztésekről szólt, addig a következő négy év főleg az összekötő utak, az elkerülő utak és a vasút fejlesztését helyezi majd előtérbe – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.
A következő hétéves uniós költségvetési periódusban mintegy 1200 milliárd forint jut a pályák és a szerelvények fejlesztésére, modernizálására – mondta Kóka János miskolci sajtótájékotatóján, aki emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évben megkezdődött a vasút reformja, elindultak a nagyberuházások, motorvonatok beszerzései, közlekedési szövetségek szervezése. „Egy autópálya-fejlesztésnyi pénz jut majd vasútfejlesztésre az elkövetkező években” – magyarázta a politikus. Gyorsabb szerelvényekre, a biztonság növelésére, a forgalomirányításra, és a vasúti kocsik színvonalának növelésére költik majd el a pénzt – tette hozzá.
A Volán társaságról azt mondta Kóka János, hogy az állami tulajdonlás fenntarthatatlan. Az SZDSZ azért küzd majd, hogy a Volán cégek magánkézbe kerüljenek, és olyan minőségű szolgáltatást adhassanak, amilyet már néhány magánfuvarozó kínál – jelentette ki a politikus.