2006. március. 23. 13:46 MTI Utolsó frissítés: 2006. március. 23. 13:51 Itthon

Vasútfejlesztést és a Volán magánosítását ígéri Kóka

Amíg az elmúlt négy év elsősorban az autópálya-fejlesztésekről szólt, addig a következő négy év főleg az összekötő utak, az elkerülő utak és a vasút fejlesztését helyezi majd előtérbe – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

A következő hétéves uniós költségvetési periódusban mintegy 1200 milliárd forint jut a pályák és a szerelvények fejlesztésére, modernizálására – mondta Kóka János miskolci sajtótájékotatóján, aki emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évben megkezdődött a vasút reformja, elindultak a nagyberuházások, motorvonatok beszerzései, közlekedési szövetségek szervezése. „Egy autópálya-fejlesztésnyi pénz jut majd vasútfejlesztésre az elkövetkező években” – magyarázta a politikus. Gyorsabb szerelvényekre, a biztonság növelésére, a forgalomirányításra, és a vasúti kocsik színvonalának növelésére költik majd el a pénzt – tette hozzá.

A Volán társaságról azt mondta Kóka János, hogy az állami tulajdonlás fenntarthatatlan. Az SZDSZ azért küzd majd, hogy a Volán cégek magánkézbe kerüljenek, és olyan minőségű szolgáltatást adhassanak, amilyet már néhány magánfuvarozó kínál – jelentette ki a politikus.

Hirdetés
Gazdaság Ballai Vince 2025. január. 18. 20:00

Szorgosan szedegetjük a folyókból, de sok állam nem akarja elengedni a műanyagokat, amelyek szép lassan az agyunkra mennek

Halogatják a megállapodást a műanyagok visszaszorításáról az ENSZ tagállamai, miközben egyre inkább átjárják környezetünket, sőt már szervezetünket is a mikroműanyagok. Sokszor meglepően nagy koncentrációban jelennek meg hazai vizeinkben, a szakértők aprólékosabb szennyvíztisztítást, nagyobb odafigyelést és egységes mérést szorgalmaznak, ami még a jövő zenéje. Addig maradnak a folyótakarítási akciók, amelyekből minden korábbinál többet szerveztek tavaly. Mind a műanyaggyártásnál, mind a folyótakarításnál kulcskérdés, hogy a forrásnál kellene kezdeni a munkát.