2006. március. 23. 13:46 MTI Utolsó frissítés: 2006. március. 23. 13:51 Itthon

Vasútfejlesztést és a Volán magánosítását ígéri Kóka

Amíg az elmúlt négy év elsősorban az autópálya-fejlesztésekről szólt, addig a következő négy év főleg az összekötő utak, az elkerülő utak és a vasút fejlesztését helyezi majd előtérbe – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

A következő hétéves uniós költségvetési periódusban mintegy 1200 milliárd forint jut a pályák és a szerelvények fejlesztésére, modernizálására – mondta Kóka János miskolci sajtótájékotatóján, aki emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évben megkezdődött a vasút reformja, elindultak a nagyberuházások, motorvonatok beszerzései, közlekedési szövetségek szervezése. „Egy autópálya-fejlesztésnyi pénz jut majd vasútfejlesztésre az elkövetkező években” – magyarázta a politikus. Gyorsabb szerelvényekre, a biztonság növelésére, a forgalomirányításra, és a vasúti kocsik színvonalának növelésére költik majd el a pénzt – tette hozzá.

A Volán társaságról azt mondta Kóka János, hogy az állami tulajdonlás fenntarthatatlan. Az SZDSZ azért küzd majd, hogy a Volán cégek magánkézbe kerüljenek, és olyan minőségű szolgáltatást adhassanak, amilyet már néhány magánfuvarozó kínál – jelentette ki a politikus.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.