2006. március. 23. 13:46 MTI Utolsó frissítés: 2006. március. 23. 13:51 Itthon

Vasútfejlesztést és a Volán magánosítását ígéri Kóka

Amíg az elmúlt négy év elsősorban az autópálya-fejlesztésekről szólt, addig a következő négy év főleg az összekötő utak, az elkerülő utak és a vasút fejlesztését helyezi majd előtérbe – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

A következő hétéves uniós költségvetési periódusban mintegy 1200 milliárd forint jut a pályák és a szerelvények fejlesztésére, modernizálására – mondta Kóka János miskolci sajtótájékotatóján, aki emlékeztetett arra, hogy az elmúlt évben megkezdődött a vasút reformja, elindultak a nagyberuházások, motorvonatok beszerzései, közlekedési szövetségek szervezése. „Egy autópálya-fejlesztésnyi pénz jut majd vasútfejlesztésre az elkövetkező években” – magyarázta a politikus. Gyorsabb szerelvényekre, a biztonság növelésére, a forgalomirányításra, és a vasúti kocsik színvonalának növelésére költik majd el a pénzt – tette hozzá.

A Volán társaságról azt mondta Kóka János, hogy az állami tulajdonlás fenntarthatatlan. Az SZDSZ azért küzd majd, hogy a Volán cégek magánkézbe kerüljenek, és olyan minőségű szolgáltatást adhassanak, amilyet már néhány magánfuvarozó kínál – jelentette ki a politikus.

Hirdetés
Sport hvg.hu 2025. március. 14. 20:00

Az év sztorijával, visszavágóval és egy igazi csúcsigazolással indul a Forma–1

Évek óta az egyik legkiszámíthatatlanabb, legszorosabb Forma–1-es világbajnoki versenynek ígérkezik az idei, pedig már a tavalyira sem lehetett panaszunk. A tesztek alapján nemcsak a mezőny élén lesz nagy tülekedés, hanem a középcsapatok között is. A várható izgalmakhoz pedig csak hozzátesz, hogy egyfajta őrségváltásnak is tanúi lehetünk: idén hat újonc debütál, és a mezőny csaknem fele, kilenc pilóta 25 év alatti. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy Lewis Hamilton beül egy Ferrariba.