Egymilliós versenyhivatali bírság az Üstöki Kft.-nek
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa 1 millió forintra bírságolta az Üstöki Kft.-t, mivel Aloe Vera és Noni reklámjaival megtévesztette a fogyasztókat - tájékoztatta a hatóság az MTI-t, csütörtökön.
A közlemény szerint, a társaság "Forever 365 Aloe Vera" és "No'rinda Pol'Noni Tahiti Noni Juice" elnevezésű termékeivel kapcsolatos reklámjaiban, termékismertetőjében és internetes honlapján a termékeknek gyógyhatást tulajdonított, ám anélkül, hogy az azt alátámasztó hatósági eljárásokat lefolytatta volna, illetve, hogy az ehhez szükséges engedélyekkel rendelkezett volna.
A versenytanács döntése meghozatalakor joggyakorlatának megfelelően elsősorban azt vette figyelembe, hogy egy vállalkozás élelmiszernek, étrend-kiegészítőnek, vagy kozmetikai terméknek minősülő termékeinek nem tulajdoníthat gyógyhatást. A versenytanács a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás további folytatását a határozat kézhezvételétől megtiltotta, azaz a vállalkozás akkortól gyógyszernek nem minősülő termékeivel kapcsolatos tájékoztatásaiban nem tehet közzé gyógyhatásra utaló információkat.