2005. május. 06. 10:33 MTI Utolsó frissítés: 2005. május. 06. 10:40 Itthon

Katasztrófától tartanak a hazai légi irányítók

Nyílt levélben fordult a miniszterelnökhöz a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezete (MLSZSZ). Szerintük az új légtérszerkezet bevezetése katasztrófa-helyzetet teremt Magyarország légterében. Mint állítják a HungaroControl nem tett meg mindent az új rendszer biztonságos bevezetéséért.


 A levél szerint azért vezethet katasztrófa-helyzethez az új légtérszerkezet bevezetése, mert a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat a legalapvetőbb kockázatelemzéseket sem hajtotta végre. A szolgálat cáfol.
   
A HungaroControl szerdán közölte, hogy május 12-én módosul a magyar légtér szerkezete, aminek eredményeként tovább nőhet a Budapest Ferihegy repülőtér légi kapacitása.    

"A jelenleg működő – európai élvonalba tartozó – légiforgalmi irányító rendszer kapacitása és szolgáltatás-készlete lehetővé teszi az előrejelzett, sőt akár annál nagyobb forgalom biztonságos kezelését is" - közölték egy hónappal korábban, amikor a szakszervezet a gazdasági miniszternél tiltakozott a kialakuló
helyzet miatt.
   
A szakszervezet nyílt levelében arra hívja fel a figyelmet, hogy a HungaroControl nem képezte ki megfelelően a légiforgalmi irányítókat, nem biztosított kellő időt az új eljárások elsajátítására, a többletfeladatokhoz nem garantálta a szükséges létszámot.
   
"Azért választjuk a nyílt levelet, mert már csak az Ön azonnali intézkedésében bízunk annak érdekében, hogy a katasztrófa-helyzetet kialakító légtérszerkezetet ne vezesse be, és a HungaroControl vezetése ne kockáztathassa tovább a repülőkön utazók életét" - fogalmaz a szakszervezet a Gyurcsány Ferencnek írt levelében.
   
Az MLSZSZ nyílt levelében emlékeztet arra, hogy korábban több levélben keresték meg Kóka János gazdasági és közlekedési minisztert, aki eddig még nem reagált.
   
Az új légtérszerkezet bevezetésére hasonlóan reagált szerdán a Légiforgalmi Irányítók Független Szakszervezete (LIFSZ). A szervezet szerint az új légtérszerkezet bevezetése nem kellően előkészített, ezért kockázatos.
   
A LIFSZ álláspontja szerint az új légtérszerkezet bevezetését szükségszerűvé tévő kapacitásbővítéshez a törvényi környezetet nem teremtették meg. A kapacitásbővítési igényekkel előálló Budapest Airport Rt. nem végezte el azokat a szükséges beruházásokat, amelyek az új légtérszerkezetből eredő forgalomnövekedés biztonságos földi kiszolgálását tennék lehetővé.
   
A HungaroControl közlése szerinz azonban a légtérszerkezet módosítását hosszú előkészítő munka előzte meg. A HungaroControl által elkészített javaslatot a Nemzeti Légtér Koordinációs tárcaközi Bizottság (NLKB) tárgyalta meg, s ezt követően a HungaroControl minden érintett szervvel - repülőterekkel, a Magyar Honvédséggel, szomszédos államokkal, illetve egyéb szervekkel - egyeztetett.
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.