Prága a hetedik legvonzóbb kiskereskedelmi célpont Európában.
Prága a hetedik legvonzóbb kiskereskedelmi célpont Európában. A Jones Lang LaSalle 150 vezető nemzetközi kiskereskedő jelenlétét elemezte 55 európai piacon, melynek alapján elkészítette a tíz legvonzóbb európai kereskedelmi célpont mutatóját.
Az elemzés rávilágít arra, hogy míg London vonzza a legnagyobb számú nemzetközi kiskereskedőt, addig az USA exportálja a legtöbbet. A változékony gazdasági környezet ellenére a kiskereskedők hosszabb távú expanziós stratégiát alkalmaznak, míg a célirányos bővülés még folyamatban van.
Számos vezető nemzetközi márka kizárólag kiemelkedő helyszíneken hajlandó terjeszkedni, ennél kevesebbel nem éri be. Ez a trend a prémium elhelyezkedésű üzletek bérleti díjait tovább emeli, míg a másodlagos helyszíneken magasabb az üresedés, illetve csökken a területek iránti kereslet.
A tíz legkeresettebb célpont Európában:
1. London
2. Párizs
3. Moszkva
4. Madrid
5. Milánó
6. Prága
7. München
8. Isztambul
9. Barcelona
10. Róma
A legújabb városi projektek, mint a Westfield Stratford Londonban és a Marmara Forum Isztambulban, bebizonyították, hogy rendkívül vonzóak mind az új, mind a már meglévő márkáknak, és következésképpen a végső fogyasztónak is. Ezek a projektek számos esetben nemzetközi márkákat “importálták” saját piacukra.
A fejlesztések korlátozott száma is hozzájárul a nemzetközi terjeszkedéshez, hiszen a nyugati kiskereskedők kénytelenek külföldre terjeszkedni a növekvő értékesítési lehetőségek reményében. Az olyan európai kiskereskedők, mint a Desigual, az Inditex, a Fast Retailing, a Bestseller, a H&M, a G-Star és a Superdry folyamatosan bővültek az elmúlt 12 hónapban, ugyanakkor az USA dominál továbbra is a márka exportőrök között, hiszen a nemzetközi kiskereskedők közel 20 százaléka amerikai.
Az olyan régóta ismert márkák, mint a Starbucks, a Timberland és a Gap jelentősen hozzájárulnak ehhez az arányhoz; ám végső soron a Forever 21, a Hollister, az Apple, a Disney és a Abercrombie & Fitch népszerűsége vívta ki az amerikai márkáknak a vezető pozíciót. Az Egyesült Királyság-beli kiskereskedők a második legkedveltebbek, őket követik a német, a spanyol és a francia márkák.
A tíz legnagyobb kiskereskedelmi exportőr Európában: 1. USA 2. Egyesült Királyság 3. Németország 4. Spanyolország 5. Franciaország 6. Olaszország 7. Svédország 8. Dánia 9. Hollandia 10. Kanada
Vannak olyan európai városok, ahol bár a piaci fundamentumok erősek, mégis alacsony a nemzetközi márkák jelenléte. Ezek főként a skandináv piacok, Oslo, Helsinki, Göteborg és Malmö, illetve néhány Egyesült Királyság-beli, francia és német vidéki város. Ezek a városok minden bizonnyal hamarosan felkerülnek a terjeszkedni kívánó nemzetközi kiskereskedők térképére a jövőben.
Pál Erika, a Jones Lang LaSalle magyarországi irodájának kiskereskedelmi vezetője hozzátette: „Sajnos jelenleg Magyarország nem az elsődleges célpont a nemzetközi márkák részére a CEE / SEE régióban. Elsősorban a diszkont láncok, az alacsonyabb és közép kategóriájú márkák keresik a lehetőségeket, de a többség 6-12 hónapra felfüggesztette terjeszkedését a gazdasági helyzetre és a kiskereskedelmi piac nehézségeire hivatkozva.
Pozitív döntésükre várva, mi addig is próbáljuk ellátni a kereskedőket átfogó, naprakész információkkal, ami esetleg elősegítheti a magyarországi piacra való mielőbbi belépésüket.”
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.