Hamarosan befejeződik három újabb megálló korszerűsítése a kék metró vonalán, a BKV az állomások tervezőivel közösen nyújtott betekintést az utazóközönségnek.
Májusban befejeződik a 3-as metró Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásának felújítása, így a középső szakaszon már csak a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, az Arany János utca, a Deák Ferenc tér, a Ferenciek tere és a Nagyvárad tér korszerűsítésére kell várnia az utazóközönségnek. A felújítás 2017-ben kezdődött, 2019. tavaszáig az északi, majd 2020 októberéig a déli szakasz munkái fejeződtek be.
A BKV pénteken a megújuló metróállomások két tervezője, Csapó Balázs és Germán Tibor tolmácsolásával számolt be arról, hogyan készülnek a középső szakasz megállói. Az állomásokra az akadálymentesítés jegyében beépített ferdepályás liftekről azt mondták, költséges beavatkozást jelentett, hogy a meglévő alagutakba kellett beépíteni őket, amit már a kivitelezéssel párhuzamosan kellett megoldaniuk.
Az átalakításnál sokat merítettek abból, ahogy a metróvonal 50 évvel ezelőtt kiépült. Az utasok „közelebb kerülhetnek majd az építés misztériumához”, sok helyen a takarólemezeket lebontva lesznek láthatóak az eredeti, bányászott szerkezetek. A tervezők emellett elővették és értelmezték az eredeti terveket is, és azok karakterjegyeiből kiindulva újították fel azokat – így alakult ki egy „iparibb, nyersebb, őszintébb” összkép, amelyet élénk színekkel és grafikai elemekkel pezsdítenek fel.
A felújításban a fenntarthatóság is szerepet kapott: a meglévő terek átdolgozása sokkal tudatosabb megoldás, mint a teljes újjáépítés, valamint több helyen is újrahasznosított anyagokat, például alumíniumot használtak.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.