Az új szakasz 8 kilométer hosszú, alagutak is lesznek rajta.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kedden közzétette az M0-s autóút északi szektorának tervezéséről szóló ajánlati felhívást az uniós közbeszerzési közlönyben – írta a Magyar Építők. A tervező feladata az út északi szektorán, a 11-es és a 10-es főutak közötti szakasz kiviteli és tender tervdokumentációjának elkészítése, és az építéshez szükséges engedélyek beszerzése.
A NIF Zrt. kiírása szerint a 2x2 sáv + leállósávos, fizikai elválasztással kialakítandó főpálya hossza 8 kilométer. Az útvonal egy 2 kilométer és egy 3,2 kilométer hosszú alagútpárban vezet.
A lap korábban az egyik legjelentősebb közúti alagútépítő vállalat, a Dömper Kft. segítségével becsülte meg az M0-s körgyűrű új szakaszának a várható építési költségeit. Zsilák-Makra András azt mondta:
Várható, hogy a jelenleg tervezés alatt álló, de a következő években esedékessé váló, a főváros északi agglomerációjában a 10-es számú és a 11-es számú főutak összekötését biztosító alig 8 kilométer hosszú M0-s körgyűrű új szakasza, a maga bonyolult csomópontjaival, szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 kilométer hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni.”
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.