A 137 éves épület legnagyobb attrakciója egy több száz négyzetméteres terepasztal lesz.
Kiemelt beruházás lett a Kelenföldi pályaudvar újjáépítése. Vitézy Dávid, a Közlekedési Múzeum igazgatója tett közzé egy posztot a Facebookon, amelyben a Kelenföldi vasúti épület felújításáról és jövőbeni funkcióiról írt.
Az épület kialakítását egy rendelet révén a kormány kiemelt jelentőségű beruházássá nyilvánította, ennek keretében az állomást teljesen felújítják, bővítik a területét. A legfőbb attrakciója – mint Vitézy írja – egy több száz négyzetméteres terepasztal lesz.
Az épület közvetlen szomszédságában álló bódékat lebontják, itt egy tematikus játszóteret hoznak létre valamint egy teraszt "trainspotting" számára. Az épület elé pedig egy korabeli gőzmozdony kerül.
Az 1884-es épület az egyik legrégebbi állomás volt, amely a közelmúltig ebben a funkcióban működött, de a 4-es metró építésével egyidőben megszűnt ez a funkciója.
A kormány egy évvel ezelőtt hagyta jóvá a Közlekedési Múzeum koncepcióját az épület megmentésére. 2020-ban a Miniszterelnökség 100 millió forinttal, az újbudai önkormányzat 20 millió forinttal támogatta az épület tervezést és a beruházás előkészítését.
Négy különleges mozdony érkezett az új Közlekedési Múzeumhoz
Harmincezer négyzetméteres kiállító hely lesz az új múzeum, de amíg megépül, addig is tartanak itt időszaki kiállításokat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.