Elkészült az új móló Ferihegyen, amivel befejeződött az új beszállítócsarnok építése, a Budapest Airport már csak a használatbavételi engedélyre vár.
A 2020 januárjában átadott első fázis után a Budapest Airport június 22-én befejezte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új utasmólójának építését, amelyet a használatbavételi engedély megérkezését követően azonnal át is ad majd az utasforgalomnak – közölte a cég.
A Budapest Airport több mint 11,5 milliárd forintos (33 millió eurós) beruházásából megvalósuló 1. móló építése tavaly nyáron kezdődött, és 339 nap alatt fejeződött be.
Az új, 11 500 négyzetméteres épület egy 3000 négyzetméteres korábbi létesítményt vált ki, azaz több ezer négyzetméterrel megnöveli az utasforgalmi területet. A móló 8 gyalogos beszállítókapuja közvetlenül a repülőgép-állóhelyekre nyílik, illetve további 6 kaputól buszok szállítják majd az utasokat az épülettől távolabb parkoló repülőgépekhez.
A központi csarnokban pihenő- és várótér, üzletek, étel- és italvásárlási lehetőség, 3 nagy kapacitású, akadálymentes mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz várja az utasokat.
Az új utasmóló a Lean Tech Mérnökiroda Kft. tervei alapján, a – Garancsi István és Scheer Sándor tulajdonában lévő, tehát NER-tag – Market Építő Zrt. kivitelezésében, a HunGal Kft. műszaki ellenőrzésével és mérnöki tanácsadásával valósult meg. Az épület szerkezetének gyártója és szállítója a holland Neptunus B.V. volt, a belsőépítészeti terveket a DVM Group készítette.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.