A közlekedési szakember szerint órákra bedugulna a város, ha mindenki autóval próbálna elindulni meccs után a stadiontól.
Vitézy Dávid, a VEKE alapítója, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum megbízott igazgatója a Facebookon reagált arra a hírre, hogy csak 500 parkolóhely épült a most elkészült Puskás Ferenc Stadionhoz. Azt írja, helyes és példaértékű, hogy ilyen kevés parkoló készült, mert így a szurkolók nem tudnak autóval menni a stadionba.
Vitézy szerint egy 68 ezer férőhelyes intézményt lehetetlen közúton kiszolgálni, egész Budapest bedugulna, ha tízezrek indulnának útnak autóval a Kerepesi és a Thököly úton egyszerre a stadionhoz. A BKK volt vezetője szerint a Puskás Ferenc Stadion mellett ott az M2-es metró, amit – ahogy a korábbi Népstadion nagy rendezvényei idején is csinálták – nyilván sűríteni kell több tízezres látogatószámú események idején.
Azt is hozzátette, még ha telt ház is van, az M2-es metró és az 1-es villamos, illetve a több kaputól gyalogtávon belül elérhető M4-es metró és a Thököly úti buszok legfeljebb háromnegyed óra alatt képesek elszállítani 68 ezer embert.
"Több ezer autónak kijutni egy parkolóból sokkal tovább tartana, és nem is lenne hol kijutniuk, hisz a stadion körüli utakat a tömegek mozgása miatt lezárják."
Szerinte a külföldi példa is abba az irányba mutat, hogy a tömegközlekedésre alapozzák a stadion megközelítését, és nem is próbálják azt a látszatot kelteni, hogy talál majd parkolót, aki autóval indul útnak.
Pénteken mindenesetre kiderül, hogy mennyire könnyű megközelítenie, majd elhagynia a stadiont 68 ezer embernek, mert a magyar válogatott telt ház előtt fogadja Uruguayt barátságos mérkőzésen.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.