Az ikonikus kulturális épületen szerencsejátékra buzdítják majd a népet, de több százezer ember tiltakozik, és tönkre is akarják tenni a marketingakciót.
Az október 13-ára meghirdetett, 13 millió ausztrál dolláros összdíjazású Everest lóversenyt ma este úgy fogják reklámozni, hogy a promóciós videót a Világörökség részét képező Sydney-i Operaház falaira vetítik ki – ha sikerült a terv. A Facebook „Védjük meg a Sydney-i Operaházat” nevű csoportjában ugyanis már 3 ezer ember jelezte, hogy ott lesznek kedd este az ikonikus épületnél, és fényekkel próbálják majd tönkretenni a vetítést. A promóciós videó vetítése elleni petíciót 267 ezren írták alá – írta a Bloomberg.
Korábban egyébként a nemzeti rögbi- és kriketteseményeket, valamint az olimpiát is itt reklámozták, de a tiltakozók szerint szerencsejátéknak akkor sincs helye az ország szimbolikus épületén. A világon Ausztráliában a legmagasabb a szerencsejátékon elvesztett, egy főre jutó pénz aránya. A szerencsejáték-ellenesek szerint az Operaház „elfoglalása” csak egy újabb bizonyítéka annak, mennyire agresszíven hatol be az iparág az ausztrál mindennapokba.
A mozgalom azután szökött szárba, hogy egy népszerű rádiós múlt héten pellengérre állította az Operaház igazgatóját azért, hogy belement ebbe a kétes üzletbe. Az Everest lóversenyt egyébként New South Wales egyik legjelentősebb eseményeként tartják számon.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.