Utat, új csomópontokat is építenek az egykori északi járműjavítónál Budapesten, ahol az Operaház új műhelyházát és látogatóközpontját alakítják ki. A szomszédban pedig az új Közlekedési Múzeum kap helyet.
Villamospályát, körülbelül hétszáz méter új utat és két jelzőlámpás csomópontot is kiépítenek a volt északi járműjavítónál, az Operaház új műhelyháza közelében a Kőbányai úton, Budapesten – írja az Indóház.hu a Magyar Építők alapján.
A MÁV egykori északi járműjavítójában alakítják ki az Operaház műhelyházát, amely látogatócentrum is lesz egyben. Tavaly levették az Eiffel-csarnok első harmadának tetejét, elkezdték védeni a korróziótól a vasoszlopokat, valamint kiásták a zenekari árkot. Miután az összes válaszfalat kiemelték, először látszott egybefüggően a huszonkétezer négyzetméteres terület. Már elkezdték a betonozást és a nagy szerkezeti egységek kialakítását. A tetőt tavaszra szeretnék befejezni, hogy hozzáfoghassanak a belső munkákhoz.
Ókovács Szilveszter, az Operaház főigazgatója korábban azt nyilatkozta: a műemlékileg védett részeket az előírásoknak megfelelően megtartják, így az öthajós csarnokot, a két merőleges oldalcsarnokot, a komplett vasútállomást és a kéményt, amin az „Opera” felirat forog majd.
Lesz egy a vasúti részleg a parkban is, ahol vasúti ereklyéket állítanak ki, így záróbakokat, hajtányokat.
A főhajóban kap helyet egy 327-es mozdony szeneskocsival és étkezőkocsival, a kertben pedig a Vasúttörténeti Parkban található példányon túl létező egyetlen további 301-es. A látogatóközpontba érkezők megtekinthetik majd az Opera tevékenységét kísérő műhelymunkát, és színházterem is üzemel majd az új helyen.
A beruházáshoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés része lesz az útépítés, a jelzőlámpás csomópontok kialakítása, valamint az új közlekedési csomópontban fejlesztik a villamospályát és a villamosmegállót. Az erre vonatkozó mérnöki tervpályázatot már kiírta a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. az uniós közbeszerzési adatok szerint. A kiírás szerint a nyertes feladata lesz az építési engedélyeztetési és a kivitelezési tervdokumentáció elkészítése.
Az Operaház műhelyháza közelébe a mostani tervek szerint egy régi-új múzeum költözik. Ott alakítják ki ugyanis a Városligetből elköltöztetett Közlekedési Múzeum új helyét. Míg az egykori északi járműjavító Eiffel-csarnokban a Magyar Állami Operaház fejlesztését valósítják meg, addig az úgynevezett Dízelcsarnokban a Közlekedési Múzeum főépületét alakítják ki. Ezzel új kulturális negyeddé formálják az elhanyagolt X. kerületi ipari zónát a tervek szerint.
Az Eiffel Műhelyház átadását korábban 2017 nyarára ígérték. Ókovács Szilveszter tavaly azt mondta, hogy a fejlesztés 14,5 milliárd forintba kerül. Egy novemberi kormányhatározatban azt írták: a Magyar Állami Operaház és Erkel Színház műhelyháza és próbacentruma „csökkent műszaki tartalommal kerüljön megvalósításra, amelynek során a beruházás létrehozásához a belső és külső kertek, a konyhatechnológia, a „B” stúdió kialakítása a kapcsolódó műszaki beavatkozásokkal együttesen, és a „C” épület befejező munkáinak elvégzése nem szükséges”.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.