Kult hvg.hu 2017. augusztus. 29. 13:56

Még a vasat bontják, pedig itt már operának kellene szólnia – fotók

A MÁV egykori Északi Járműjavítójában alakítják ki a Magyar Állami Operaház és az Erkel Színház Eiffel Műhelyházát. A korábban 2017 nyarára ígért átadásból azonban nem lett semmi, a friss fotókon még a belső bontáson dolgozó munkások láthatók.

Még a felesleges részek és a régi csővezetékek bontásánál tartanak Kőbányán, az egykori Északi Járműjavító műemlék csarnokában, pedig korábban 2017 tavaszára, majd nyarára ígérték az ide megálmodott Eiffel Műhelyházat.

MTI / Máthé Zoltán

Az 1886-ban felhúzott épületet a korábbi hírek szerint nem csak ideiglenesen használják kulturális célokra: az Operaház és az Erkel műhelyháza, próbacentruma lesz itt díszlet- és a jelmezraktárakkal, műhelyekkel, operastúdióval, próbaszínpadokkal és rekreációs térrel.

MTI / Máthé Zoltán

Az Operaházat irányító Ókovács Szilveszter korábban azt mondta: az Eiffel Műhelyház olyan típusú háttérbázis lesz, ami a világban minden komoly operaház mögött megvan, csak a budapesti Operaházban vannak méltatlanul kis helyre beszorítva ezek a funkciók. Az Eiffel-csarnokon belül fogják kiépíteni a Bánffy Kisszínházat is 340 ülőhellyel és nagyzenekari árokkal.

MTI / Máthé Zoltán
MTI / Máthé Zoltán
MTI / Máthé Zoltán

Ókovács Szilveszter a hvg.hu-nak tavaly áprilisban adott interjújában is 2017-es nyitást jelölt meg az Eiffel Műhelyházzal kapcsolatban. Azt mondta akkor, hogy a 133 éves Operának végre saját kézben lévő próbacentruma, integrált raktára, gyártóbázisa és utánpótlás-gondozó épülete lesz, ami 14,5 milliárdba kerül, és az építkezés elindult. A magyarepitok.hu szakoldal tavaly július végén 2017 tavaszi átadást jósolt. Az Operaház honlapján szintén 2017-es befejezést írnak.

A HVG idén májusban azt írta, hogy akkor még egyetlen kapavágás sem történt a csarnok területén, illetve akkor az ígért 14,5 milliárd forintos támogatás sem állt még rendelkezésre.

Ugyancsak a HVG írta meg, hogy a Kőbányai úti Északi Járműjavító területén kaphat helyet a Városligetből kiköltöztetett Közlekedési Múzeum. A terület legértékesebb, legszebb épülete az Eiffel-csarnok, de a Közlekedési Múzeummal tovább nőne a hely vonzereje, és mivel többhektárnyi szabad terület van még ott, később akár bővítés is elképzelhető.