Bár több elemző szerint az elmúlt tíz évben kisebb arányú visszaköltözés indult el az agglomerációból a fővárosba, a Napi Gazdaság által megkérdezett ingatlanközvetítők szerint a folyamat mára leállt.
Maholányi Pál, az Otthon Centrum szentendrei irodájának vezetője a Napi Gazdaság szombati számában azt mondta: a Budapest agglomerációjába kiköltözők zöme ma már tudatos vásárló, a döntés előtt alaposan mérlegeli a kertvárosi lét előnyeit és hátrányait, akár szakemberrel is megnézeti az adott ingatlant, és persze kéri és ellenőrzi a zöldkártyát.
Az év eleji végtörlesztési hajrában elsősorban a családi házak iránt nőtt a kereslet, napjainkban pedig szinte minden ingatlanpiaci szegmensben van érdeklődő. A fiatal üzletembereknek, menedzsereknek nem számít a magasabb benzinköltség, ők a magasabb árkategóriában − 40−50 milliótól − keresik a család otthonát, méretben azonban az "emberléptékű" kategóriát preferálják. Akiknek fontos a tömegközlekedés (HÉV, buszjáratok), valamint az óvoda, iskola elérhetősége, rendszerint 35 millió forint alatt keresnek lakható ingatlant - olvasható a lapban.
A végtörlesztésből még mindig van szép számú lakóingatlan a piacon, melyek továbbra is kedvező áron megszerezhetők, s nemcsak lakhatásként, de befektetésnek − bérbe adva − sem jelentenek rossz üzletet − mondta a lapnak Maholányi. A városban ugyanis a bérletek iránt is felerősödött a kereslet.
Bátai Lajosné, a dunakeszi székhelyű Bátainé és Fia Ingatlaniroda tulajdonosa úgy látja, a legtöbb vevő változatlanul a fővárosból érkezik, akik pedig megválnak az itteni házuktól, lakásuktól, nem azért teszik, hogy visszaköltözzenek Budapestre: az egyik legfőbb ok, hogy "belefulladnak" a felvett banki kölcsönbe, a másik pedig általában az, hogy önálló életet kezdenek a gyerekek, így a szülők kisebb lakóingatlant keresnek, de többnyire maradnak a jó infrastrukturájú városban.
Korpos Anna, a biatorbágyi Kékmadár Iroda tulajdonos-ügyvezetője mondja, egyre nagyobb az érdeklődés a fejlődő település iránt. Ezt a viszonylag elérhető ingatlanárak, a csendes környezet és a tiszta levegő, a sok zöldterület és nem utolsósorban a kiváló tömegközlekedés indukálja. Már ma is jó a gyorsvasút, de a jövőben tovább fejlesztik a MÁV elővárosi vonatközlekedését.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.