Dicstelen sorsa bevégeztetett, már senkinek sem kell az a Boeing 747-es repülőgép, amelyik annak idején a bukott Pan...
Dicstelen sorsa bevégeztetett, már senkinek sem kell az a Boeing 747-es repülőgép, amelyik annak idején a bukott Pan Am légitársaság felségjeleivel először közlekedett menetrendszerinti forgalomban ebből a tipusból, s egy ideig étteremként működött Szöultól 25 kilométerre. A tulajdonos koreai házaspár sem tud mit kezdeni vele, legfeljebb az arra járó turisták fényképezgetik a hozzá csapott ingatlannal együtt.
A Los Angeles Times beszámolója szerint a házaspár egy dél-kaliforniai repülőgép temetőből szállíttatta oda tíz évvel ezelőtt és nyomban étteremmé alakíttatta, ami akkoriban divatos volt a vendéglátóiparban. Elszámította magát a páros, az üzlet nem jött be.
Kapcsolódó cikkek:
- Hol lesz a két új budapesti Starbucks?
A koreai tulajdonosok annak idején egymillió dollárért vették a gépet, majd további 100 ezer dollárt költöttek arra, hogy darabokra szedjék és konténerekbe rakják. Arra számítottak, hogy a név és a márka (Tripple, Boeing 747) csapatostól vonzza majd a látogatókat. Ám a különleges éttermet nehezen lehetett megközelíteni, naponta egy hordó olajjal kellett fűteni és nem jött elég vendég. Végül 2005-ben bezárták és a mellette lévő kis étteremben tésztabárt rendeztek be. Most állítólag japán befektetők megvennék és Tokióba vitetnék, akkor talán megmenekül ez a történelmi jármű.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.