Ingatlan ingatlanmenedzser.hu 2010. november. 11. 06:30

Interneten jön a plázagyilkos

Tíz év múlva 30 százalékkal gazdagabbak leszünk Európában, de nem biztos, hogy a plazákban vesszük az árukat.

Tíz év múlva 30 százalékkal gazdagabbak leszünk Európában, de nem biztos, hogy a plazákban vesszük az árukat. Jön ugyanis az ezüstszürke cunami, az internet, ami nagyon sok embert és céget kisöpör majd a piacról – festette fel a jövőt Jesper Bo Jensen dán futurológus, a Fremforsk cég főnöke a Bevásárlóközpontok Nemzetközi Szövetségének (ICSC) minapi konferenciáján.

A jövőre elkészülő Váci1 központ tetején ínyenc étterem lesz, de az árban benne lesz az egyedi panoráma is
Orco Property Group

A plazák persze már most is szembesülnek az internet nyomásával, de még nem tekintik ellenfélnek az internetes kereskedelmet. Próbálkoznak a közösségi médiával is, de még nagyon gyerekcipőben járnak ezek a projektek. Magyarországon egyelőre csak  Westend, a Mamut és az Árkád kísérletezett.

Kicsoda is a jövő vásárlója?- teszi fel a kérdést a dán szakember. Nem feltétlenül csak a huszonéves, vastag pénztárcájú rohanó fiatal réteg, amelyiket manapság a fő célcsoportnak hisznek a plazák üzemeltetői. Inkább az ötvenentúliak, akiknek sokkal valószinűbben van elkölthető pénze és persze ideje is arra, hogy felkeresse a bevásálóközpontokat.

A pesti Corvin plazában babakocsit lehet bérelni és megjavítják a biciklit is
Stiller Ákos

Vannak természetesen kivételek, mint például Törökország vagy Izland, ahol a magas születési arány miatt nagyon fiatal a társadalom. De például Közép-és Kelet-Európában nagyon alacsony ez az arány, így utánpótlás is kevesebb lesz – érvelt Bo Jensen a Europe Real Estate-ben közölt beszámoló szerint.

A Bécsi utcába tervezett berurházásnál a tetőtéri léghajó lehet a vonzerő
Csipak Aquisitions

Szerinte inkább arra lesz tömeges igény, hogy a jelenleginél jóval kisebb, de specialzált kínálatú, a lakóhelyhez közeli üzlet-és szabadidőközpontoké a jövő. „A bevásárlás nem egyenlő a plazák felkeresével. Ma egyszerűen erre ösztönöznek a reklámok,de ez kevés és félrevezető. Egyediséget kell felmutatni, nem az árukat. Ez lehet egy szuper bowling, egy belső autóversenypálya vagy egy szuperbuli. Ezzel vehetik fel a versenyt az ezüst szürke cumaival – egy ideig." - mondta Bo Jensen.

Tudatos otthon
Hirdetés