Bruce Willis stílusos és kevésbé feltűnő lehetne, ha munkagéppel érkezhetne a több tucat focipályányi telephelyre.
Bruce Willis stílusos és kevésbé feltűnő lehetne, ha munkagéppel érkezhetne a több tucat focipályányi telephelyre. Titkos akciónk idején egy neki való éppen ott pihent a készülő csarnok mellett.
Néhány száz munkást azonban kénytelen lenne kikerülni, mielőtt felmászna a szellőző nyílásokon és létrákon. Kecskemét déli határában ugyanis most nappal váltott műszakban még ennél is többen, 1600-an dolgoznak, hogy 2012 elején legördülhessen az első ott gyártott Mercedes, az A és B osztályok utódja.
Riporterünknek sikerült lencsevégre kapni az autógyártó szuper robotokat, mindjárt egy tucatot, amiket minden arra járó megcsodálhat. Willist nyilván nagyon érdekelné az ingatlanpiaci műszóval élve műszaki penthouse-nak nevezett legfelső szint a gyártó csarnokban, ott futnak a szellőző csatornák, ott brummognak az aggregátorok és tekeregnek a vezetékkígyók.
Kijutva a tetőre azt láthatná, hogy a közeli telkek egyelőre még üresek. Spekulatív céllal azonban már nem tudná megvenni azokat, ugyanis a Daimler rátette a kezét a környező összes alkalmas ipari telekre. Egyébként a Duna House helyi irodájától szerzett értesülésünk szerint kifejezetten a Mercedes miatt 30-40 százalékkal mentek fel az árak arrafelé, most négyzetméterenként 6000 forintba kerülnek a telkek.
Az igazgatótól megtudtuk, hogy a kecskeméti üzem az első a Mercedes-Benz gyárak közül, melynek épületeit, azok műszaki felszereltségét valamint a gyártósorokat teljes mértékben három dimenziós digitális tervezéssel készítették. Az építkezéshez közel 35 000 tonna acélt (ami 4,8 "Eiffel toronynak" megfelelő mennyiség) valamint 160 000 köbméter betont használtak fel (kb. 18 000 betonszállító jármű rakományának felel meg), továbbá kb. 260 kilométernyi ellátó- és szállítóvezetéket fektettek le.
A következő mérföldkő a gépsorok és műszaki berendezések beépítésének befejezése lesz jövő májusban, akkortól teszt üzemmód lesz. Az első autó 2012. elején gördülhet majd le a gyártósorokról – és azt akár az atlétatrikós Bruce Willis is vezetheti.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.