2009. április. 22. 10:16 ingatlanmenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. április. 22. 10:19 Ingatlan

Egyre divatosabb a városi bringázás

A Velo-City mozgalom 1980-ban indult, és azóta kétévente, más és más...



A Velo-City mozgalom 1980-ban indult, és azóta kétévente, más és más városban tartják meg a kétkerekűek legnagyobb nemzetközi találkozóját. Idén a belga főváros, az Európai Unió és NATO székhelye lesz a házigazda, május 12. és 15. között. A rendezvény keddi beharangozó sajtótájékoztatóján elmondták, hogy akciótervet kívánnak elfogadni, amelyhez már előzetesen jelezte csatlakozási szándékát Brüsszel mellett több európai nagyváros, köztük Budapest, Edinburgh, Koppenhága, München és Sevilla.

Az akciótervben célul tűzik ki, hogy 2020-ra a lakosok az általuk megtett összes út 15 százalékát biciklivel tegyék meg - ami persze nagy átlagban értendő. A feladat hatalmas, hiszen például magában Brüsszelben ez ma még csak négy százalék. Az egyes kerékpáros utazások hatvan százaléka esetében az útvonal nem hosszabb öt kilométernél.

Európa leginkább biciklibarát nagyvárosa mind a tapasztalatok, mind a statisztikák szerint Amszterdam, ahol a csatornák hídjain és a rakpartokat összekötő szűk utcákon lavírozva minden autós látogató elátkozza azt a pillanatot, amikor nem úgy döntött, hogy két keréken keresi fel a várost. Ugyancsak szerepel a célok közt, hogy a halálos kimenetelű kerékpáros-balesetek száma 2020-ra a jelenlegi felére csökkenjen. Biztonságos, a lopásveszélyt kiküszöbölő kerékpárparkolókat szándékoznak építeni, és mindehhez európai uniós támogatást igényelnek. A résztvevők szorgalmazzák, hogy legyen az Európai Bizottságnak külön "kerékpárügyi megbízottja". E legutóbbi javaslat kapcsán több újságíró megjegyezte, hogy ez látszik a javaslatcsomag legkevésbé költségtakarékos pontjának. A kongresszusról további részletek a www.velo-city2009.com internetes oldalon olvashatók.


Tudatos otthon
Hirdetés