2009. január. 27. 22:24 ingatlanmenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. január. 27. 22:32 Ingatlan

Veszélyes kerékpárút: lezárták a tiltakozó bicklisek

A "leavatott" kerékpárútszakasz a járdából kiszakított...

A "leavatott" kerékpárútszakasz a járdából kiszakított területen vezet a XIII. kerületi Dráva utcában a Dózsa György úttól a Kárpát utcai kereszteződésig, ahol az MK aktivistái fekete anyaggal letakarták a kerékpárutat jelző közlekedési táblát és összevarrták a felavatást jelképező nemzeti színű szalagot. 
 
Járdára telepíteni kerékpárutat drága és balesetveszélyes - mondta László János, az MK elnöke. 2007-ben például a budapesti Stefánia és a Thököly út találkozásánál azért halt meg egy kerékpáros, mert a Stefániáról jobbra kanyarodó teherautó sofőrje nem vette észre a vele párhuzamosan haladó, a járdán kiépített kerékpárúton tekerő biciklistát, aki át akart kelni a kereszteződésen és a KRESZ szabályai szerint elsőbbsége lett volna. A tragédia óta eltelt majdnem két év, és még mindig épülnek ilyen utak, pedig a járdára száműzött kerékpárút miatt a gyalogosok sincsenek biztonságban - mondta László János. 

A szervezet számításai szerint a járdára épített kerékpárút kilométerenként átlagosan 40 millió forintba kerül. Az úttesten felfestett kerékpársáv kilométerenkénti költsége ezzel szemben csupán 260 ezer forint, és a balesetveszély is kisebb, hiszen a gépjárművezetők és a kerékpárosok - a közlekedés egyenrangú szereplői - jól látják egymást, jobban tudnak figyelni egymásra és a járda megmarad a gyalogosoknak, mondta a civil szervezet elnöke.
 
Halász Ferenc, az MK észak-pesti szervezetének vezetője az MTI-nek elmondta: "a rossz beruházás rendszerhiba következménye." A befektető - egy irodaház építtetője - szakértők, például az MK megkérdezése nélkül terveztette meg a bő 600 méteres szakaszt, és meg is kapta az engedélyeket a kivitelezésre, pedig az MK és a kerületek, illetve a Fővárosi Önkormányzat között jó az együttműködés. Hamarosan a Fővárosi Közgyűlés elé is kerül egy közlekedési rendezési terv, amely kimondja, hogy nem kell mindenhová önálló kerékpáros pályát létesíteni, hanem magát a városi közúthálózatot kell alkalmassá tenni a biztonságos kerékpározásra. "Mindent megteszünk azért, hogy a bürokrácia útvesztőiből szakértői véleményezés nélkül kikerült terv alapján megépített szakasz újra járda legyen, és a kerékpárosok az úttesten kapjanak helyet" - mondta Halász Ferenc.

Tudatos otthon
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?