Önnek is ismerős? Elérhetetlen ügyfélszolgálat, változó minőségű gáz
A Magyar Energia Hivatal rendszeres vizsgálata szerint a gázfelhasználók mintegy 60...
A Magyar Energia Hivatal rendszeres vizsgálata szerint a gázfelhasználók mintegy 60 százaléka, az áramfogyasztók döntő hányada részben gondolta úgy, hogy a szolgáltatás értékével arányos az ár.
A korábbi évekhez hasonlóan a fogyasztók legkevésbé a reklamációk ügyintézésével kapcsolatban voltak elégedettek.
A földgázellátásban sokan kritizálták a gáz minőségének stabilitását. Változatlanul rossznak nevezték a számla érthetőségét: a fogyasztást ugyanis a mérőórák köbméterben mutatják, a számlán pedig a hőérték alapján felhasznált hőmennyiség szerepel, amit a fogyasztók nagy része nem tud értelmezni.
Az áramszolgáltatás folyamatosságát, a legfőbb minőségi mutatót firtató kérdésre a lakossági fogyasztók közül minden második-harmadik három percnél hosszabb áramszünetet, minden negyedik ötödik pedig a hálózati feszültség ingadozását jelezte. A feszültség ingadozása különösen a nem lakossági felhasználóknak jelentett gondot - olvasható a jelentésben.
Az árampiac már 2008 elejétől teljesen liberalizált, a gázpiac pedig 2009. július elsejétől nyílik meg teljes egészében. Az árampiacon a lakosság 33 százaléka tud a választás lehetőségéről, de új kereskedőt legfeljebb csak 13-14 százalékuk váltana. A földgáz tekintetében a háztartások 58 százaléka értesült arról, hogy választási lehetősége van a gáz megvásárlására, de a lehetőséget ismerőknek mindössze 9 százaléka foglalkozik a kereskedőváltás szándékával.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.