2009. február. 04. 11:27 ingatlanmenedzser.hu Utolsó frissítés: 2009. február. 04. 11:53 Ingatlan

Hátat fordítottak Budapestnek a külföldi lakásvásárlók

A külföldiek korábbi preferálásának egyik oka az volt, hogy ők...

A külföldiek korábbi preferálásának egyik oka az volt, hogy ők például egy panorámás penthouse lakásért lényegesen többet is hajlandók voltak fizetni, mint a magyarok.  Ráadásul ők voltak azok, akik már az építkezés előtt, tervezőasztalról megvették az ingatlanokat, ami stabil pénzügyi hátteret biztosított a fejlesztésekhez. Az ilyen vevők azonban mára gyakorlatilag eltűntek a piacról.

Így szinte biztos, hogy  évekre elbúcsúzhatunk azoktól az ír, angol, svájci, spanyol, német és osztrák vásárlóktól, akik évente 3-5000 lakást is megvettek Budapesten – nyilatkozta Szili Balázs, a  10 milliárd forintos beruházással épülő Forest Hill lakópark igazgatója. Ezt mutatják a statisztikai adatok is. A BM Önkormányzati Főosztály adatai szerint: 2001–2003 között külföldi állampolgárok Magyarországon összesen 16 181 ingatlant vásároltak meg, tehát átlagosan évente ötezret. A KSH adatai szerint 2003-ban 3175, 2005-ben 3663 lakást vásároltak külföldiek, az értékesítés pedig a későbbiekben is beállt erre a szintre.  Az összes lakáseladás 3-4 százalékát tették ki a külföldiek beruházásai, egészen 2007-ig - nyilatkozta Szili Balázs. 

2008-ban azonban drasztikusan csökkent a külföldiek vásárlása. Az elmúlt 8 évben ennek az évnek az eladási statisztikái voltak a legrosszabbak: kb. 500 lakás kerülhetett külföldiek kezébe – állítja Szili Balázs. Kucsma Viktória, a  3 milliárd forintos beruházással épülő Pasarét Residence értékesítési vezetője is hasonlóan vélekedik. Szerinte ennek a változásnak egyetlen célcsoport örülhet: az a vásárló, aki most akar új lakásba költözni. Ők ugyanis olyan lakások közül is választhatnak, amelyeket korábban fel sem ajánlottak volna neki, mert  azokat külföldiek már az építkezés előtt elkapkodták. Így a jövőben több panorámás, penthouse-, loftlakás, stb. lehet majd magyar kézben – mondta az igazgató.
A beruházó abban bízik, hogy a Nyugat-Európából érkező befektetők helyett, újabb célcsoportok is megjelennek a piacon, például Ázsiából.   


Tudatos otthon
Hirdetés