2008. november. 19. 09:58
ingatlanmenedzser.hu
Utolsó frissítés: 2008. november. 19. 09:59
Ingatlan
Budapest Szíve: rá sem fog ismerni történelmi belvárosra!
Nyáry Krisztián tájékoztatása szerint a Főpolgármesterei Kabinet kedden...
Nyáry Krisztián tájékoztatása szerint a Főpolgármesterei Kabinet kedden támogatta az úgynevezett Budapest Szíve Program első két projektjének EU-támogatású megvalósítását. A javaslatról november végén dönt a Fővárosi Közgyűlés.
Az egyik projekt keretében a Belgrád rakpart Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszán meghosszabbítják a pesti korzót. Megújulna a Március 15. tér is a Belvárosi Plébániatemplommal együtt.
A második program célja az Astoria csomópont és a Károly körút teljes rekonstrukciója és forgalomcsillapítás. A tervek szerint közös villamos- és buszsávot, valamint kerékpárutat alakítanak ki a körúton. Egyidejűleg kiszélesítik a járdákat, és új zöldfelületeket hoznak létre. Az igazgató közölte azt is, hogy az összesen négy programból álló Budapest Szíve Program megvalósításában szorosan együttműködik a főváros és az V. kerületi önkormányzat.
A kabinetülés részvevőitől az MTI megtudta azt is, hogy a Budapest Szíve Program keretében a történelmi városközpontban a gyalogosforgalom előtérbe helyezésére, az átmenő járműforgalom jelentős korlátozására, valamint az üzletutcák és a városi terek megújítására törekszenek. Mindezt forgalomtechnikai eszközökkel, a felszíni parkolás visszaszorításával és mélygarázsépítéssel, a zöld felületek megújításával szeretnék elérni.
A projekt első ütemében az Astoria csomópontban megteremtik a feltételeket ahhoz, hogy a gyalogosok ne csak az aluljárót, hanem a felszínt is használhassák. A Károly körúton közös középső tömegközlekedési sáv lesz a buszoknak és a villamosoknak. Mellettük irányonként két-két gépjárműsáv és egy-egy kerékpárút létesül. A villamospályát - hosszú távon - a Deák tértől tovább vezetik a Bajcsy-Zsilinszky úton. A fejlesztések keretében egyebek között mélygarázs létesülne a Március 15. téren, módosulna a 2-es villamos pályája a Roosevelt téren, az MTA előtt. Az Erzsébet hídról a forgalom levezetését a Belvárosba két forgalmi sáv biztosítaná, míg Buda felé három sáv haladna.
A projektek megvalósítására létrehoznak egy önkormányzati városfejlesztő társaságot, kft.-t. Cél az is, hogy a városrehabilitációs projektek jelentős magántőke-bevonást eredményezzenek - közölték az ülés részvevői.
Az egyik projekt keretében a Belgrád rakpart Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszán meghosszabbítják a pesti korzót. Megújulna a Március 15. tér is a Belvárosi Plébániatemplommal együtt.
A második program célja az Astoria csomópont és a Károly körút teljes rekonstrukciója és forgalomcsillapítás. A tervek szerint közös villamos- és buszsávot, valamint kerékpárutat alakítanak ki a körúton. Egyidejűleg kiszélesítik a járdákat, és új zöldfelületeket hoznak létre. Az igazgató közölte azt is, hogy az összesen négy programból álló Budapest Szíve Program megvalósításában szorosan együttműködik a főváros és az V. kerületi önkormányzat.
A kabinetülés részvevőitől az MTI megtudta azt is, hogy a Budapest Szíve Program keretében a történelmi városközpontban a gyalogosforgalom előtérbe helyezésére, az átmenő járműforgalom jelentős korlátozására, valamint az üzletutcák és a városi terek megújítására törekszenek. Mindezt forgalomtechnikai eszközökkel, a felszíni parkolás visszaszorításával és mélygarázsépítéssel, a zöld felületek megújításával szeretnék elérni.
A projekt első ütemében az Astoria csomópontban megteremtik a feltételeket ahhoz, hogy a gyalogosok ne csak az aluljárót, hanem a felszínt is használhassák. A Károly körúton közös középső tömegközlekedési sáv lesz a buszoknak és a villamosoknak. Mellettük irányonként két-két gépjárműsáv és egy-egy kerékpárút létesül. A villamospályát - hosszú távon - a Deák tértől tovább vezetik a Bajcsy-Zsilinszky úton. A fejlesztések keretében egyebek között mélygarázs létesülne a Március 15. téren, módosulna a 2-es villamos pályája a Roosevelt téren, az MTA előtt. Az Erzsébet hídról a forgalom levezetését a Belvárosba két forgalmi sáv biztosítaná, míg Buda felé három sáv haladna.
A projektek megvalósítására létrehoznak egy önkormányzati városfejlesztő társaságot, kft.-t. Cél az is, hogy a városrehabilitációs projektek jelentős magántőke-bevonást eredményezzenek - közölték az ülés részvevői.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.
Ingatlan
ingatlanmenedzser.hu
2008. október. 04. 07:00
Milyen legyen a jövő Budapestje? Ön is pályázhat!
Ingatlan
ingatlanmenedzser.hu
2008. október. 28. 14:08
Budapesti étterem "A világ épülete" verseny elődöntőjében
Ingatlan
ingatlanmenedzser.hu
2008. október. 28. 15:53
Melyik a legrövidebb és a leghosszabb budapesti utcanév? Megmutatjuk!
Ingatlan
ingatlanmenedzser.hu
2008. november. 07. 11:16
Újabb megújult rész Budapesten: patinás utcák
Ingatlan
ingatlanmenedzser.hu
2008. november. 11. 11:39
Még vonzó Budapest: 3 újabb Hilton hotel épül
Ingatlan
ingatlanmenedzser.hu
2008. november. 02. 12:21
Óravadászat Budapesten: érdekes szerkezetek (fotókkkal)
Ingatlan
ingatlanmenedzser.hu
2008. október. 07. 08:52
Új Nemzeti Aréna: akár UEFA döntő is jöhet Budapestre
Ingatlan
ingatlanmenedzser.hu
2008. november. 05. 07:10