Az ingatlanguru befektetési tippjei
Sorozatunkban a hazai ingatlanpiac legfontosabb szereplői adnak ingatlanbefektetési tippeket és kommentálják a hét szakmai híreit, cikkeit. Ezen a héten Vajnági Pál Imre, a City Cartel ügyvezetője válaszol kérdéseinkre.
hvg.hu: „Egy jó nevű budapesti társasház műszaki átadásán jártunk. Vittünk magunkkal szakértőt is, és végül hosszú hibalistát hagytunk magunk után. A kulcsszavak: padlófölkapatás, falegyenesítés, radiátorcsere, kádjavítás, szilózás.” Mit szól a hét híréhez?
Vajnági Imre Pál: Az eset sajnos nem egyedi. Az elmúlt években mi is találkoztunk az új építésű lakásokat kissé bizalmatlanul szemlélő érdeklődőkkel, akik hallottak hasonló problémákról. Cégünk ezért tartja fontosnak, hogy csak olyan beruházókkal kössön közvetítői szerződést, akik a minőségi követelményeknek és a piaci elvárásoknak maximálisan megfelelnek. A lakáspiacon sok az újépítésű ingatlan, nem várható el, hogy mindenki hozzáértő szemmel keressen, válogasson. Éppen ezért javaslom mindenkinek, hogy forduljon bizalommal az ingatlanközvetítő cégekhez, ahol tapasztalt, profi szakember segít a döntés meghozatalában.Az ingatlanguru
Vajnági Imre Pál (39) 7 éve alapította a City Cartel Ingatlanközvetítő Kft-t, akkor még kizárólag Budapest egy kerületére szakosodva. A franchise hálózat fejlesztését 2005-ben indította, majd a céget a City Cartel Üzleti divízióval és City Cartel Credit House hitelközvetítő hálózattal bővítette. Cégét az ország harmadik legnagyobb ingatlanközvetítő-hálózataként tartják számon.
hvg.hu: Milyen ingatlanbefektetést ajánl az intézményi és a kisbefektetőknek?
V. I. P. : A kisbefektetők figyelmét nem a hagyományos lakásbefektetésekre hívnám fel, hanem a gombamód szaporodó új építésű lakóprojektek földszintjén található kereskedelmi és vendéglátóhelységekre. Ezek szintén nagy forgalmú és látogatottságú területek, amelyek megfelelően kiválasztott bérlő vagy üzemeltető esetén alacsony kockázat mellett megfelelő hozam elérésére adnak lehetőséget.
Intézményi befektetők számára elsősorban olyan kereskedelmi beruházásokat ajánlok, mint az újonnan megjelenő, az európai piacra kifejlesztett regionális és városi bevásárló központok. Az ilyen kereskedelmi fejlesztések az új generációt képviselik Európában az elmúlt húsz évben rohamosan terjedő hipermarketek és a pláza jellegű bevásárlóközpontokkal szemben. A koncepció egy új városközpont jellegzetességeit viseli, ahol az áruházakat, butikokat és éttermeket utcai környezetbe illesztik. A jó megközelíthetőség és a tágas parkolók, a kényelmes vásárlási körülmények együttesen biztosítják a magas látogatottságot.
Tartalmi partnerünk a Bookmark Media ingatlanpiaci hírügynökség