Műértő Műértő 2019. június. 07. 12:33

Megjelent a Műértő 2019 júniusi lapszáma

Viták és töredékek – szlovák konceptualizmus Budapesten / Leleplezés vagy igazságtétel? – kiállítás Pauer Gyula „szépségakciójáról” / Black Power – afroamerikai művészet Los Angelesben / Rekordok nyomában – David Hockney és Jeff Koons / Radikális kívülálló – Julius Meier-Graefe és a kánonkritika / Bepótlandó németóra – kiállítás Emil Nolde náci múltjáról / Az eltűnt médiaművészet nyomában – beszélgetés Mélyi Józseffel

 

Műértő 2019 június

Viták és töredékek – szlovák konceptualizmus Budapesten (Hushegyi Gábor)

Leleplezés vagy igazságtétel? – Eperjesi Ágnes kritikai kiállítása Pauer Gyula „szépségakciójáról” (Süvecz Emese)

Black Power – afroamerikai művészet Los Angelesben (Tyrus Miller)

Eleve elrendelés konszenzusföldön – az artworld elitizmusa (Gyárfás Péter)

Az ismétlődés nyugalma – a Mánia című tárlatról (Áfra János)

Rekordok nyomában – David Hockney és Jeff Koons (Rechnitzer Zsófia)

Radikális kívülálló – Julius Meier-Graefe és a kánonkritika (Kovács Ágnes)

A gépember színháza – Weininger Andor a Nemzeti Galériában (Götz Eszter)

Bepótlandó németóra – kiállítás Emil Nolde náci múltjáról (Hegyi Dóra)

Lényegformák – Türk Péter a Vintage Galériában (Dékei Kriszta)

Az eltűnt médiaművészet nyomában – beszélgetés Mélyi Józseffel (Seres Szilvia)

A szív a képek alapja – Swierkiewicz Róbert művészete (Kishonthy Zsolt)

A globalizáció élménye – az aqb project space kiállítása (Fenyvesi Áron)

Ibero-Amerika Magyarországon – a TOBE Gallery (Molnár Zsuzsanna)

A káosz is a rend formája – portré Viktor Hulik szlovák képzőművészről (Emőd Péter)

Tárlatvezető: Somosi Rita

Kiállításokról: tárlatok Baselben az ART idején; művészet és kézművesség Berlinben; 150 év szobrásznői Brémában; Oscar Kokoschka Bécsben (Darányi György, Magyar Fanni, Wagner István, Kovács Ágnes)