Műértő Műértő 2018. szeptember. 09. 13:52

Megjelent a Műértő 2018 szeptemberi lapszáma

Cseppfolyós modernitás – 1968 a képzőművészetben / Restitúció – gyarmati kontextusban / A legfeketébb fekete – Anish Kapoor Portóban / Balatoni nyár – Írófényképek a Petőfi Irodalmi Múzeumban / A hajtogatott idő nyomában – Maurer Dóra filmjei Győrben / Látomás és látvány – Csontváry a Maggiore-tó partján

Műértő 2018 szeptember
Műértő

Cseppfolyós modernitás – 1968 a képzőművészetben (Huth Júliusz)

 Egy szabad mozdulat – elkésett levél-féle Birkás Ákosnak (Andrási Gábor)

Restitúció – gyarmati kontextusban (Emőd Péter)

 Képzelt kamerák – Waliczky Tamás a Molnár Ani Galériában (Seres Szilvia)

 A legfeketébb fekete – Anish Kapoor Portóban (Muharay Katalin)

 Balatoni nyár – Írófényképek a Petőfi Irodalmi Múzeumban (Szilágyi Zsófia Júlia)

 Impressziók – Lady Florence Phillips gyűjteménye a MODEM-ben (Márton Zsófia Eszter)

 A hajtogatott idő nyomában – Maurer Dóra filmjei Győrben (Tolnay Imre)

 Látomás és látvány – Csontváry a Maggiore-tó partján (Fodor Zoltán)

 Koudelka visszatér – ’68 fotósa Prágában (Hushegyi Gábor)

 Könyvkereskedés és fantasy – beszélgetés Kárpáti Frigyes György antikváriussal (Horváth Dezső)

 Art & Tech – avagy a művészek elvándorlása II. (Seres Szilvia)

 A tipográfia mint globális médium – portré Csontó Lajos képzőművészről (Boros Lili)

 Tárlatvezető: Kovács Alex

 Kiállításokról: Emigrációs rezonanciák Salzburgban, velencei látképek a Nemzeti Galériában, Garry Winogrand a Capa Központban, Sajó Edit és Schaár Erzsébet a Síp12 galériában, Ráskai Szabolcs Debrecenben (Wagner István, Emőd Péter, Barta Zsolt Péter, Turai Hedvig, Kozák Zsuzska)