Szlovák szigor
Az eddigi intézkedésekkel nem sikerült csökkenteni a súlyos közúti balesetek számát - indokolta a szlovák kormány...
Az eddigi intézkedésekkel nem sikerült csökkenteni a súlyos közúti balesetek számát - indokolta a szlovák kormány április végén, miért terjesztette a parlament elé a közúti közlekedésről szóló törvény radikális szigorításának tervét. Eszerint csökkentenék a sebességhatárokat - lakott területen például az óránkénti 60 kilométerről 50-re -, s megemelnék a kiszabható büntetések felső határát a jelenlegi 15 ezer koronáról 40 ezerre (egy korona 7,8 forint). A jogosítványokat a mostani két év helyett akár 5 évre is bevonhatnák. A helyszíni bírság plafonja 2 ezer koronáról 20 ezerre emelkedne. Aki nem tud vagy nem akar fizetni, közmunkával törleszthetne - 100 koronás órabérrel számolva.
A terv nem váltott ki különösebb ellenállást, így valószínű, hogy a pozsonyi parlamenti jóváhagyást követően 2008. októbertől hatályba is lép. Komoly tiltakozás csak a teherautók hétvégi forgalmának szabályozása ellen kezdődött. Jelenleg csak vasárnap korlátozott a kamionforgalom a főutakon, az új javaslat szerint azonban péntek és vasárnap délután, illetve a nyári hónapokban szombaton egész nap tilos lenne közlekedniük. A kamionos érdekvédelmi szervezetek fizetett hirdetésekben tiltakoznak a szerintük Európában példátlan javaslat ellen, sőt közúti blokádokat is kilátásba helyeztek. A Szlovák Kereskedelmi és Iparkamara egyenesen azt állítja: az ilyen kamionstop az ipari termelés folyamatosságát veszélyeztetné.