2005. december. 07. 00:00
Utolsó frissítés: 2005. december. 08. 07:54
Nemzetközi gazdaság
Futballmez-szponzorálás
HVG |
A következő szezonban már nem szerepel az angol Manchester United (MU) játékosainak mezén a Vodafone mobilszolgáltató neve, miután a 2000 óta együttműködő két társaság felmondta a csapatnak évente 13 millió eurónyi bevételt jelentő megállapodást, és egyelőre folyik az új szponzor keresése. Nem ez volt az idén az egyetlen mezszponzorálási változás: a dubai székhelyű Emirates Airlines légitársaság például egy másik első osztályú angol csapattal, a londoni Chelseavel bontott tavasszal szerződést, és helyére ősszel a dél-koreai Samsung Mobile lépett, ötéves, mintegy 70 millió eurós szerződéssel. A dubai társaság azért bent maradt a Premier League-ben: nyolcéves, összesen közel 150 millió euró összegű szerződést írt alá a következő idényre a szintén londoni Arsenallal, melynek jövőre átadandó arénája is az Emirates nevét viseli majd. Váltott nemrég a spanyol Real Madrid is, a királyi gárda mezén 2006 nyarától a Siemens helyett - 100 millió euróért négy éven át - a német cég mobiltelefon-gyártó részlegét átvevő tajvani BenQ neve szerepel majd. A kölni Sport+Markt sporttanácsadó cég tanulmánya szerint a brit, a francia, az olasz, a spanyol, a holland és a német első osztályú bajnokság csapatainak jelenleg összesen évente 330 millió eurónyi mezszponzorálási szerződése van érvényben. A támogatók a német focicsapatokat értékelik a legtöbbre, amelyek átlagosan 4,9 millió eurót kasszíroztak ily módon, utánuk az olaszok (3,6 millió), majd az angolok (3) és a franciák (2,4) következnek.