2008. augusztus. 06. 00:00 Utolsó frissítés: 2008. augusztus. 06. 17:15 Trend

Maradi világ

Chris Anderson, a Wired magazin főszerkesztője 2004-ben azt jósolta The Long Tail (Hosszú farok) című könyvében, hogy...

Chris Anderson, a Wired magazin főszerkesztője 2004-ben azt jósolta The Long Tail (Hosszú farok) című könyvében, hogy a digitális terjesztésnek köszönhetően kiugróan nagy tempóban fogynak majd a mainstream ízlésbe nem tartozó - a népszerűséget leíró függvény hosszan elnyúló "farkán" található - kulturális termékek. Erre az elmúlt hetekben cáfolt rá Anita Elberse, a Harvard Business School marketingprofesszora. Elberse véleménye szerint az elmúlt évek amerikai film- és zenei eladási adatai azt mutatják, hogy az Anderson által emlegetett "hosszú farok" kifejezetten lapos. Az ismeretlen zenékből az emberek nem vásárolnak, csak csemegéznek, vagyis nem kalandozóképesek. A kevésbé ismert kulturális termékek tehát - éppúgy, ahogyan azt már az 1960-as években William McPhee szociológus is leírta - az internet korában sem tudnak maguknak közönséget szerezni. A vásárlók egyik csoportja eleve a népszerűt favorizálja, a másik ismeretlen dolgokat is ki mer próbálni, viszont - paradox módon - közülük kerülnek ki e produktumok leghangosabb kritikusai is.

hvg360 Lengyel Tibor, Gergely Márton 2025. január. 08. 09:30

Orbán csapdában: hogy erősnek látszódjon, tíz napig nyaralnia kell

Senki sem gondolta, hogy Orbán Viktor szó szerint érti a 2025-ös repülőrajtot, és Indiába utazik. Valójában Magyar Péter vett igazi startot, aki az előrehozott választásokkal olyan témát talált, aminek realitása ugyan nincs, de a kormánypártot és az ellenzékét is defenzívába tudta vele kényszeríteni.