Egymásra tekintettel
HVGA felnőtt lakosság 16 százaléka volt közvetlenül érintettje közlekedési balesetnek - derül ki abból a felmérésből...
HVG |
Összességében a teljes felnőtt lakosság 6 százaléka, körülbelül félmillió ember szenvedett sérülést közlekedési baleset során. Egyébként - a baleset kimenetelétől függetlenül - a válaszadók körében másfélszer annyian (55 százalék) vannak, akik azt állították, szenvedő alanyai voltak a balesetnek, mint ahányan azt, hogy előidézői (34 százalék). Az esetek egytizedében közös volt a felelősség. Az elmúlt tíz év baleseteit tekintve a kiemelkedően leggyakoribb típus a haladó járművek ütközése, a leggyakoribb előidéző ok pedig az elsőbbség meg nem adása volt.
HVG |
Miképp a válaszadók a KRESZ módosítását ítélik a legkevésbé szükségesnek, a felmérésben szereplő, a jelenlegi szabályok megváltoztatását célzó mindkét konkrét javaslat is csak a közönség kisebb részének támogatását élvezi. Az autópályákon érvényes 130 kilométer per órás sebességhatár felemelését 160-ra több autós támogatja, mint gyalogos, de még az ő körükben is csupán negyedannyian vannak mellette, mint ellene. Az egyenrangú útkereszteződések szabályozására irányuló MDF-es javaslat lényegesen nagyobb támogatást élvez, mint a sebességhatár lazítása, de ebben a tekintetben is több autós áll a jobbkéz-szabály fennmaradása, illetve kiterjesztése mellett (51 százalék), mint ahányan újabb táblák vagy jelzőlámpák kihelyezésétől, esetleg a kereszteződés körforgalmasításától várják a nagyobb biztonságot (42). Azok körében pedig, akiknek a balesete az elsőbbségadás elmaradása miatt következett be, kétszer annyian (61) vannak olyanok, akik nem szabályoznák az egyenrangú kereszteződéseket, mint akik "tábláznának" (29 százalék).
HVG |
BECK LÁSZLÓ