Német kultusz
A farmotoroskultusz nem kizárólag magyar jelenség.
A farmotoroskultusz nem kizárólag magyar jelenség. Mivel a KGST-idők Kelet-Németországában az Ikarus volt "az" autóbusz, ott is megmaradtak régi magyar járművek. "Kincsünk, az Ikarus 55-ös" - így hirdeti internetes honlapján például a türingiai Arnstadt várost és környékét 38 járművel kiszolgáló közlekedési vállalat, a Regionalbus Arnstadt GmbH a birtokában lévő farmotorost. A hatvanas évek közepén gyártott, 1984-ig Cottbusban szolgált járműnek ma csak a karosszériája eredeti, az öreg buszt az arnstadtiak tetőtől talpig újjáépítették. A légkondicionált, WC-vel, fedélzeti bárral, videóval felspécizett, az eredeti 145 lóerős Csepel- helyett majdnem kétszer ennyire képes Mercedes-motorral hajtott, mindössze 26 személyessé kényelmesített farmotorost a hatvanas évek hangulatára fogékony csoportoknak kínálják baráti vagy céges kirándulásokra. És persze az egykori NDK területén nem az arnstadti közlekedési vállalat az egyetlen, amely Ikarusával büszkélkedik, felújított és komfortosított farosokkal dicsekszik egyebek közt a bautzeni, a mittweidai és a wismari közlekedési vállalat is, az utóbbi ráadásul kettővel: egy 55-ös és egy 66-os típussal. Modernizált utasterű, de eredeti Csepel-motoros farost hirdet az annaberg-buchholzi közlekedési vállalat is - igaz, kétféleképpen. Hirdeti egyrészt különleges kiránduló-, illetve konferenciabuszként - másrészt viszont eladó darabként is: 50 ezer eurós irányáron.