Sms vagy mms?
Az sms-ek várhatóan jó ideig megőrzik vezető szerepüket a mobilmarketingben, de ígéretes jövő előtt állnak a képi...
Az sms-ek várhatóan jó ideig megőrzik vezető szerepüket a mobilmarketingben, de ígéretes jövő előtt állnak a képi üzenetek, az mms-ek is. A távközléssel foglalkozó Portio Research brit elemzőcég előrejelzése szerint az idei év végéig mintegy ezermilliárd sms-t bocsátanak útjára a világ mobiltelefon-előfizetői, és a nem hangalapú mobilszolgáltatások 55 milliárd dolláros összbevételéből 35 milliárddal részesül ez a piaci szegmens, amely 2010-re már 2,4 ezermilliárd üzenettel önmagában 50 milliárd dolláros forgalmat produkálhat. Jóval gyorsabban terjednek a ma még jelentős hátrányban lévő mms-ek, amelyek 2010-ben már ugyancsak 50 milliárd dollárt hozhatnak a szolgáltatóknak. Közben a mobil-előfizetők száma a mostani mintegy 2 milliárdról öt év alatt 3,5 milliárdra emelkedik, vagyis egyre jelentősebb célközönsége lesz a reklámozóknak, akiket az is e felé az ágazat felé hajt, hogy az ilyen hirdetések a leghatékonyabbak közé tartoznak - igaz, a napvilágra került adatok meglehetősen nagy szórást mutatnak. A Frost & Sullivan amerikai marketing-tanácsadó cég elemzése szerint például az előjegyzésen alapuló hirdetésekre választ adók aránya akár a 70 százalékot is elérheti, szemben az internetes reklámok 3-6 százalékával, Tom Burgess, a bostoni központú Third Screen Media marketingcég alapítója ellenben még nem hallott 25 százalékosnál nagyobb válaszadási mutatóról.