Vízmezőnyben
A magyarországi fürdőkultúra versenyképességét kétségtelenül igazolja a statisztika is.
A magyarországi fürdőkultúra versenyképességét kétségtelenül igazolja a statisztika is. Miközben az idei év első tíz hónapjában a hazai szálláshelyek forgalma gyakorlatilag stagnált, a gyógyszállók 3,5 százalékkal, a wellnesshotelek pedig 15,6 százalékkal több vendéget fogadtak, mint 2006 azonos időszakában. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az öt budapesti gyógyszálló bevétele is imponáló: tíz hónap alatt egy-egy hotelre átlagosan több mint 1 milliárd forint jutott.
Az ötből négy szállót üzemeltető Danubius Szálloda és Gyógyüdülő Nyrt. adatai azt is mutatják, hogy a gyógyászati szolgáltatás önmagában nem tölti meg a szállodát, hiszen a gyógyvendégek aránya mindössze 6 és 19 százalék között mozog. A történelmi gyógyfürdők ezzel együtt Budapest turisztikai marketingjének markáns elemei, becslések szerint a főváros a termálvizeknek köszönheti vendégei 10 százalékát. Nem véletlen, hogy a tavalyi sikeren felbuzdulva a december 1-jétől ismét meghirdetett budapesti téli invázió beharangozójában a három fizetős éjszaka után egyet grátisz kínáló szállodák azzal csalogatják a vendégeket, hogy Budapesten a termálvizekben feledhetik a csípős téli hideget.