Veszteglő szárnyvonalak
Május végéig még biztosan lesznek járatok valamennyi vasúti mellékvonalon, utána pedig az új közlekedési minisztertől...
Május végéig még biztosan lesznek járatok valamennyi vasúti mellékvonalon, utána pedig az új közlekedési minisztertől függ a veszteségesen üzemeltethető vonatok sorsa. A HVG információi szerint a távozó tárcavezető, Kákosy Csaba már nem írta alá a szolgáltatási szerződés végleges felmondását azon a 12 szakaszon, ahol a szakszervezetekkel decemberben kötött megállapodás szerint az idén már csak öt hónapig járnának a vonatok. A döntést utódjára, Szabó Pálra hagyta. A szaktárca a tavaly megszüntetésre ítélt 38 kis forgalmú szárnyvonal közül további 26-nál decemberig megrendelte a szolgáltatást, de a tervek szerint júniusban pályázatot ír ki az érintett önkormányzatoknak és befektetőknek, hogy térségi vasútként működtessék a szárnyvonalakat. Ehhez a minisztérium 2-5 milliárd forintot adna a teherautók tervezett útdíjából származó bevételből.