2008. április. 23. 00:00 Utolsó frissítés: 2008. április. 23. 17:10 Hét nap gazdaság

Belváros-M0-s díjverseny

Budapest útjaira terelheti a kamionforgalmat a gazdasági minisztériumnak az a terve, hogy a jövő év közepétől fizetős...

Budapest útjaira terelheti a kamionforgalmat a gazdasági minisztériumnak az a terve, hogy a jövő év közepétől fizetős legyen az M0-s autóút a teherautók számára. Ráadásul a regionális közigazgatási hivatal szerint a budapesti önkormányzat jogellenesen szed díjat a teherfuvarozóktól, vagyis megtörténhet, hogy a kamionosok a belvárost választják a forgalom elterelésére szánt körgyűrű helyett. A pénzt beszedő Parking Kft. vitatja a közigazgatási hivatal törvényességi észrevételét, így még nem szüntette meg a behajtási díjat. A főváros kérte a közlekedési minisztériumot, tegye egyértelművé az önkormányzatok jogosultságát e díj kivetésére. A fuvarozók szakmai szervezetei az Alkotmánybírósághoz fordultak, immár elviselhetetlennek tartva a januártól tízszeresére emelkedett fővárosi díjakat. A gázolaj drágulását kompenzálandó a Mol mindenesetre igyekszik magához édesgetni a teherautósokat: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületével kötött egyezménye alapján a szervezethez tartozó kamionosok évente együttesen 100-150 millió forint kedvezményt kaphatnak a Mol-kutaknál.

hvg360 Serdült Viktória 2025. január. 07. 09:30

Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre

„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré.