Metró: késve, kurtítva
Alig egy hónappal az uniós pályázatról tervezett közgyűlési döntés előtt még a főpolgármester szabaddemokrata...
Alig egy hónappal az uniós pályázatról tervezett közgyűlési döntés előtt még a főpolgármester szabaddemokrata párttársai számára sem világos, mennyibe fog kerülni és mikorra készül el a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar közötti 4-es metró. Demszky Gábor a múlt héten mindössze annyit közölt, hogy az Európai Bizottság tanácsadó szervezete, a Jaspers javaslata alapján 17,8 milliárd forinttal csökkentették a beruházás költségvetését, és 11,6 milliárd forinttal növelték a tartalékkeretet, valamint a késés okozta esetleges költségtúllépés miatt 2010 ősze helyett 2011 júniusára tolták ki a befejezést. Várhatóan elmarad a Baross térnél a Bethlen Gábor utca sétálóutcává alakítása, a Thököly út felújítása, s kevesebb jut a Kelenföldi pályaudvarhoz csatlakozó P+R parkolóra is. A beruházás összköltségéről a főpolgármesteri hivatal tájékoztatójában két adat is szerepel: a megtérülés esetében 348 milliárd forintos projektköltségből, az uniós támogatásnál pedig 450 milliárd forintos költségvetésből indulnak ki - hiszen a remélt 60 százalékos uniós támogatást 270 milliárd forintra teszik.