VONATOK A MÁV-NAK
A hét elején Bécsbe utazott a Magyar Államvasutak delegációja, hogy megvizsgálja a kanadai-német Bombardier cég által...
A hét elején Bécsbe utazott a Magyar Államvasutak delegációja, hogy megvizsgálja a kanadai-német Bombardier cég által váratlanul felajánlott, elővárosi és nemzetközi forgalomra egyaránt alkalmas, kétféle feszültségen is működő Talent villamos vonatokat (képünkön). Tavaly a svájci Stadler Bussnang AG nyerte meg a 30 elővárosi szerelvény beszerzésére kiírt tendert, de a 144,6 millió eurós szerződés csak akkor lép életbe, ha a finanszírozására kiírt pályázat lezárul. A mostani szerelvények áramfogyasztásának a negyedével működő Talenteket a német Kreditanstalt für Wiederaufbau tíz év alatt, egyéves türelmi idő után törlesztendő hiteléből fizethetné ki a MÁV. Korábbi szerződése alapján a Bombardier 171 vonatot szállít az osztrák államvasútnak, s vele egyeztetve ajánlotta fel - hírek szerint 11 milliárd forintért - az említett tízdarabos tételt. A FigyelőNet által megszellőztetett levelében Heinczinger István, a MÁV vezérigazgató-helyettese e hónap elején öt napot adott a korábbi tenderen is indult cégeknek, vagyis a Stadler mellett a német Siemensnek és a francia Alsthomnak, hogy nyilatkozzanak: képesek-e két hasonló vonatot leszállítani március végéig, majd nyolc hónapon át havi egyet, méghozzá a Bombardier által ajánlott fizetési feltételekkel. Erre egyikük sem vállalkozott, így most már csak a Közbeszerzési Döntőbizottságon múlik, elfogadja-e a hirdetmény nélküli, tárgyalásos közbeszerzési eljárás indokoltságát.