Second Life: kétszer élhetsz!
2003-ban egy különös szerepjáték került fel a világhálóra, amely azóta külön országgá, gazdasággá, társadalommá...
2003-ban egy különös szerepjáték került fel a világhálóra, amely azóta külön országgá, gazdasággá, társadalommá fejlődött. A Second Life online virtuális világát a számítógép előtt ülő felhasználók építik, akik 3D-s karakterek bőrébe bújva azzá válhatnak, akivé csak akarnak.
E második világ szellemi szülőatyja egy amerikai fiatalember, Philip Rosedale, míg a zökkenőmentes működés technikai feltételeiről cége, a Linden Lab gondoskodik.
A Second Life-ban élő "polgárok" (más szóval: avatarok) száma napról napra gyarapodik. Jelenleg több mint ötmillióan lakják e virtuális országot, s csak az utóbbi hatvan napban 1,6 millió felhasználó jelentkezett be - adta tudtul e sorok írásakor a Second Life főoldala (http://secondlife.com/).
A virtuális világ saját fizetőeszköze a Linden-dollár, s csakúgy, mint az igazi világban, ez is átváltható egyéb valutákra. Dübörög a gazdaság, legalábbis e "második életben": a Second Life számlálójának tanúsága szerint egyetlen nap alatt közel kétmillió Linden-dollárt költöttek a Second Life avatarjai.