Sziget 2005
1 millió euróval, azaz közel 250 millió forinttal költ többet az idén a Sziget Fesztivál külföldi sztárokra, mint...
1 millió euróval, azaz közel 250 millió forinttal költ többet az idén a Sziget Fesztivál külföldi sztárokra, mint tavaly. Az így 1,85 milliárd forintos összköltségvetésűre növekedett "egy hét együttlétre" a Sziget Kulturális Menedzseriroda Kft. a tavalyinál 150 millió forinttal többet pumpál az infrastruktúrába és a nemzetközi marketingbe. Az utóbbi hozadéka, hogy a fesztivál előtt egy héttel a külföldön, elsősorban Német- és Franciaországban árult több mint 10 ezer darab hetijegy mind egy szálig elfogyott. A színpadok, a hangosítás, a fénytechnika 200 millióba kerül, további 270 millióba az óbudai Hajógyári-sziget "átváltoztatása": a több ezer négyzetméternyi gyepvédő szőnyeg, a programsátrak, a mellékhelyiségek, zuhanyzók, az elektromos vezetékek és vízhálózatok kiépítése. Ehhez a fővárosi önkormányzat 8 millió forinttal és a sziget ingyenes átengedésével járul hozzá. Az idén 1300 fős In-kal rendvédelmi sereggel, 50 kocsmával, 35 melegkonyhás büfével, 4 reformkonyhával és egyebek mellett 5 zöldségessel kistafírozott rendezvénysorozat költségvetésének harmadát az új támogatókként belépő Coca-Cola Magyarország és Tesco-Global Áruházak Rt., a szponzori listán az OTP Bank Rt. helyét elfoglaló Kereskedelmi és Hitelbank Rt., a főszponzornak megmaradt Pannon GSM Távközlési és a Dreher Rt., továbbá kisebb támogatók adják össze. A 100-200 ezer eurós - 25-50 millió forintos - gázsit is elkérő külföldi sztárokat (Franz Ferdinand, Nick Cave, KOrn, Sean Paul) viszonylag könnyű volt idecsábítani, mivel a fiesta az idén augusztus 10-én, a nemzetközi fesztiválnaptár üres napjaihoz igazítva kezdődik.