Meddőszórás
Ha lassan is, de fokozatosan nő a rádiókra jutó reklámköltések aránya.
Ha lassan is, de fokozatosan nő a rádiókra jutó reklámköltések aránya. Az ezt figyelő Mediagnózis adatai szerint 2004 első tíz hónapjában a hazai lapokban, közterületeken, televíziókban, rádiókban és mozikban reklámozásra költött, összesen 339 milliárd forintból 6 százalékot, 20 milliárdot fordítottak rádióhirdetésekre, míg tavaly az egész évben mindössze 4,6 százalék volt ez az arány. A reklámszpotok száma is megugrott: az idén október végéig már 226 ezer hirdetés hangzott el a rádiókban a tavalyi egész éves 207 ezerrel szemben, miközben - a jelentős drágulás következtében - 324 ezerről 282 ezerre csökkent a tévéreklámok száma. "Magyarországon a rádiós hirdetések ára (ezer fő elérésének a "költsége") még mindig csaknem 70 százaléka a televíziós tarifáknak, miközben Nyugat-Európában csupán 10-20 százalék" - mondta a HVG-nek Simon Zsolt, a Mediaedge:cia Hungary Média Ügynökség Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint az árarányok eltolódásával néhány éven belül megnő a rádiók szerepe. A két országos kereskedelmi adó ma egyenként 30-40 százalék körüli részt szakít ki a rádiós hirdetési bevételekből, a médiaügynökségek ugyanis a mai napig nem ismerték fel, hogy olcsóbban és kisebb meddőszórással is elérhetnek egy jól behatárolható célcsoportot a szakosodott rádiókon keresztül.