2006. december. 06. 00:00 Utolsó frissítés: 2006. december. 06. 16:20 Cégvilág

Ganz-Skoda: vagyonmentés a Transelektróból.

Az augusztusban alapított Ganz-Skoda Közlekedési Zrt.

Az augusztusban alapított Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. (GSK) már mintegy a kétharmadát megszerezte a fizetésképtelenség miatt júliusban felszámolásra ítélt Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. (GTK) vagyonának. A cseh Skoda Holding a.s és a tavasszal a Transelektro-csoport megmentésébe eredménytelenül beszállt Resonator Kft. közös cége a felszámoló által meghirdetett két versenytárgyaláson együttesen 1,69 milliárd forintért jutott hozzá a trolibuszgyártáshoz szükséges elárverezett licencekhez, valamint félkész kocsitestekhez és egyéb gyártási-szerelési anyagokhoz. A GSK egy alvállalkozói szerződés keretében megszerezte a mintegy 8-9 milliárd forint adósságot felhalmozott Transelektro-cég megrendelései közül a motorgyártás jogát a 4-es metróhoz, ami várhatóan legalább 6 milliárd forintot fial majd, valamint a BKV Zrt. által megrendelt tíz trolibusz leszállítását, igaz, ez utóbbi esetében a Közbeszerzési Döntőbizottság megakadályozta, hogy a GSK nyílt közbeszerzési eljárás nélkül további 29 trolibusz megrendeléséhez jusson. A GTK felszámolása várhatóan januárban folytatódik a vasúti gyártási jogok és eszközök dobra verésével.

hvg360 Farkas Zoltán 2025. január. 16. 12:16

A magyar kormányból teljesen hiányzik az önkritika, pedig elég gyatra a bizonyítványa – interjú Kopits György közgazdásszal

Új és új gazdaságpolitika között is nagy a különbség. Az argentin elnök teljesen szakított a peronista múlttal, míg a magyar kormány nem ismeri el a hibáit. Bár azt állította, hogy Magyarország jobban teljesít, de ez nem igaz – mondja Kopits György közgazdász, a Költségvetési Tanács első, 2011-ben lemondásra kényszerített elnöke, aki egy Buenos Aires-i magánegyetemen tart kurzust egyebek mellett az EU stabilizációs tapasztalatairól, eredményeiről és kudarcairól.