Elkelt a Parmalat Rt.
A tejtermelőkből alakult Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft.
A tejtermelőkből alakult Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft. vásárolhatja meg a tavaly április óta felszámolás alatt álló Parmalat Hungária Rt.-t - jelentette be hétfőn Somogyi Ferenc, a felszámoló TM Line ügyvezető igazgatója, aki azonban az árat nem közölte. A négymilliárd forintos irányáron kiírt pályázaton a cég székesfehérvári tejüzemét, a gyártóberendezéseket, a vajtai és a gyulai üdülőt, valamint a Pille és a - Walt Disneyvel közös - Kids márkanév használati jogát vásárolhatta meg az egyedüli jelentkező. A Parmalat névnek a forgalom arányában fizetendő díj (royalty) fejében történő használatáról a vevőnek az olasz Parmalat SpA-val kell megegyeznie, a készletekért pedig külön fizetnek majd. A főleg Sole-beszállítókból álló Alföldi Tej az eredetileg ajánlottnál 5 százalékkal magasabb árat fizet a tejipari cégért, amihez a Magyar Fejlesztési Bank Rt.-től terveznek hitelt felvenni, törzstőkéjüket pedig 20 millióról 520 millió forintra emelték. "A vételár arra elegendő, hogy a D kategóriás hitelezők, azaz például a beszállító tejtermelők követeléseik 40 százalékát megkaphassák" - mondta a HVG-nek Somogyi. A TM Line korábban nettó 8 milliárd forintos irányáron hirdette meg a céget, amelyre akkor a 60 százalékban szintén tejtermelők, 40 százalékban pedig a Parmalat logisztikai feladatait ellátó, olasz érdekeltségű Catone Kft. tulajdonában álló A-Tej Tejipari Kft. jelentkezett, a piaci hírek szerint kétmilliárd forint körüli összeget ajánlva (HVG, 2005. június 11.). A Parmalat tavaly a felszámolás előtt havi 230 millió forintos, április után pedig havi 70 millió körüli veszteséggel működött, amit a felszámoló szerint az idén is tartott.