Vucsics elnök szerint az ellenőrök az összes állomást átvizsgálják.
Alekszandar Vucsics szerb államfő az újvidéki tragédia miatt korábban november 24-ről december 8-ra halasztotta a gyorsvasúti forgalom indulását a Szabadka–Újvidék-vonalon, de a szerb állami vasúttársaság azóta sem tette közzé a menetrendet – írja a vajdasági Szabad Magyar Szó.
Vucsics most az Informer Televíziónak azt mondta, hogy „komplikációk merültek fel a projektumban”, és szavai szerint „nem reális, hogy az első gyorsvonat február, március előtt elinduljon”. Hozzátette: a problémát az okozza, hogy felügyelőség vizsgálja az összes vasútállomást, amely felépült a projekt keretében.
„Muszáj, hogy legyen vasutunk, az életnek folytatódnia kell. Keressük a felelősöket, és meg is kapják a büntetésüket mindazok, akik felelősek az újvidéki tragédiáért. Amikor mindennek vége, akkor eljövök az első vonattal, és megnyitom ezt a szakaszt is, de erre nem kerül sor február vagy március előtt. Az ellenőrök most minden állomást átvizsgálnak, és a legkisebb hiba jelenléténél sem hajlandók aláírni az átvételt, vagyis jóváhagyni azt használatra” – fogalmazott az államfő.
Vucsics emellett a magyar kormány tagjaival ápolt viszonyáról is szót ejtett. Mint mondta, Orbánnal hetente legalább egy alkalommal beszélnek, két-három hetente pedig találkoznak. „Szijjártóval is beszélünk. Mintha testvérek lennénk. Mintha ugyanabban az országban élnénk” – tette hozzá.
Az újvidéki vasúti pályaudvar előteteje november elsején szakadt le, tizenöt ember halálát okozva. Az ellenzék azóta is utcai tiltakozásokat szervez, és azt követeli, hogy a hatóságok tartóztassák le a felelősöket, hozzák nyilvánosságra a vasútállomás újjáépítésében részt vevő cégekkel kötött szerződéseket, valamint mondjon le a miniszterelnök és Újvidék polgármestere. A tiltakozók szerint a tragédiát az országban mindent átszövő korrupció okozta.
A Belgrád–Budapest-vasútvonal Szabadka és Újvidék közötti szakaszának tesztelése szeptember 23-án kezdődött, amely során ellenőrizték a vasúti sínek állapotát és az elérhető maximális sebességet, ami meghaladhatja az óránkénti 200 kilométert. A Budapest–Belgrád-vasútvonal másik szerbiai részén, az Újvidék és Belgrád közötti szakaszon 2022 márciusa óta folyik a közlekedés, a menetidő 36 perc.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.