Magyarország után szinte biztos, hogy az európai autógyártás fellegvárának számító Németország sem támogatja a Kínában gyártott elektromos autókra tervezett vámot.
Németország júliusban tartózkodott azon az előzetes EB-szavazáson, amelyen a tagállamok először döntöttek a vámok kivetéséről. Azóta pedig a kiterjedt kínai gyártókapacitással rendelkező német autóipar erősen lobbizott Olaf Scholz kancellárnál, hogy ne támogassa az uniós elképzelést, amely akár 45 százalékos vámot is kivethet a Kínában gyártott elektromos járművekre – írja a Reuters hírügynökség.
A Bizottság javaslata csak akkor hajtható végre, ha az EU lakosságának 65 százalékát képviselő 15 uniós tagállam minősített többsége nem szavaz ellene. A Reuters szerdán arról számolt be, hogy Franciaország, Görögország, Olaszország és Lengyelország igennel fog szavazni, ami elvileg elegendő lenne az intézkedés végrehajtásához.
A Bizottság szerint a vámokra azért van szükség, mert Kínában az olcsó kölcsönök, a föld-, nyersanyag- és egyéb támogatások jogosulatlan versenyelőnyt teremt az ottani szereplők számára, így a cél az egyenlő versenyfeltételek megteremtése, nem pedig a kínai autógyártók kizárása – ahogy például az Egyesült Államok tervezett 100 százalékos vámja valószínűleg megteszi. A német autógyártók, amelyek tavalyi eladásuk egyharmadát Kínában bonyolították le, ellenzik a vámokat, mert aggódnak a megtorló intézkedések miatt, és félnek egy kereskedelmi konfliktustól az ország második legfontosabb kereskedelmi partnerével.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)