A Pénzügyi Békéltető Testület a panaszos ügyfélnek adott igazat.
A saját bankja fiókjában levő bankjegykiadó automatájába akart valaki pénzt befizetni, ám amikor a kártyájával belépett a menürendszerébe, azt tapasztalta, hogy az általa kezdeményezett művelet menüpontja inaktív, ebből arra következtetett, hogy a készülék műszaki hibás. Miután távozott, azt vette észre, hogy számlájáról valaki pénzt vett fel.
Amikor panaszával a bankhoz fordult, azt a választ kapta, hogy gondatlanul járt el, mert a PIN-kóddal belépést követően anélkül távozott, hogy kilépett volna a rendszerből, és így kezdeményezhette egy harmadik, azaz a soron következő személy számára az ő belépési felületén a készpénzfelvételt – számolt be az esetről az azenpenzem.hu.
Miután panaszt tett, a Pénzügyi Békéltető megállapította, hogy sem az ATM képernyőjén, se a gépházon, sem annak környezetében nem volt olyan konkrét, világos és egyértelmű információ, amely arról tájékoztatta volna az ügyfeleket, hogy PIN-kód megadását követően belépett a számlájához hozzáférést biztosító felületre és abból a távozása előtt kifejezett menüparanccsal ki kell lépni. Emiatt a testület úgy döntött, a banknak meg kell térítenie a 150 ezer forintos kárt.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.