A miniszter zsarolással vádolja a Déli körvasút megépítésével megbízott kivitelezőt.
Azzal fenyegetőzik a Déli körvasút megépítésével megbízott V-Híd Zrt., hogy figyelmen kívül hagyja a kormánnyal kötött megállapodását, és önkényesen visszatér a hétvégi és éjszakai munkavégzéshez – állítja Lázár János egy Facebook-posztban.
Az építési és közlekedési miniszter azt írja, a Ferencvárost Kelenfölddel összekötő vasút, amelyhez egy új dunai híd is épül 337 milliárd forintból egyszerre európai, országos, fővárosi és nemzetgazdasági érdek. Megjegyzi azonban, hogy ez nem írhatja felül a környéken élők nyugalmát, ez ugyanis emberi jog, amelyet a kivitelőznek figyelembe kell vennie. Korábban ugyanis a politikus a kormány nevében azt ígérte, éjszaka és hétvégén tilos lesz a munka, a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd azonban ezt rúgná fel annak érdekében, hogy határidőn belül teljesíteni tudja a megrendelést.
Csakhogy a kivitelező nem az ott élők nyugalma érdekében hozott korlátozások miatt van csúszásban, hanem a saját hibájából.
Tetszettek volna gyorsabban, olcsóbban és jobban dolgozni!” – írja Lázár. Megjegyzi, nem engednek a zsarolásnak, mert nincs az a “se jó vagy még jobb kapcsolatokkal rendelkező” vállalkozó, aki az ígéret megszegésére bírhatja a kormányt.
A miniszter üzent Mészáros cégének is, “a jövőbeli sikeres együttműködés reményében” azt ajánlja, jól gondolja meg, hogy valóban perrel fenyegetni és zsarolni kívánja-e a megrendelőt (vagyis az államot), amely csak a tavalyi évben annyi vasútépítési munkával bízta meg, hogy 59 milliárd forintos rekordprofitra tehetett szert.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.