Uniós szinten kellene támogatni az elektromosautók vásárlását, beleértve a használt járművekét. A nemzetgazdasági miniszter a jelek szerint attól tart, hogy állami támogatások híján nem lesz elég kereslet a magyarországi akkugyárak termékeire.
Támogatni kell az elektromos autózás térnyerését, Magyarország az uniós soros elnöki tisztét az elektromobilitás erősítésére is fel kívánja használni – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a bankszövetség rendezvényén megtartott előadásában.
A miniszter már többször jelezte, hogy szükségesnek látja a villanyautózás támogatását, és hogy ennek uniós szinten kell történnie. Ezzel kapcsolatban most azt mondta, a magyar kormány javaslatait minden uniós tagállamnak be fogja mutatni. A kormány infrastruktúrafejlesztésben, vállalati- és lakossági támogatásban is gondolkozik.
Nagy Márton szerint az elektromos autózás támogatására azért is szükség van, hogy „a belföldi akkumulátorgyártás elegendő megrendeléshez jusson”.
Nagy beszédében újdonság volt, hogy egy konkrétumot is említett a kormány elképzelései közül: nem csak az új, de a használt villanyautók vásárlását is támogatni kellene. Ehhez már csak azért is szükség lenne EU-szintű szabályozásra, mert kellene egy olyan szabvány, ami alapján egyértelműen besorolható, milyen állapotban van egy villanyautó akkumulátora – ez ugyanis meghatározó a jármű további élettartamát tekintve.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.