A francia főváros lakóinak elege lett az ingázók hatalmas autóiból.
A párizsiak vasárnap megszavazták, hogy a fővároson kívülről érkező terepjárók parkolási díja megháromszorozódjon – írja a BBC.
Ennek értelmében a 1,6 tonnás vagy annál nehezebb autók parkolási díját óránként 18 euróra (nagyjából 7 ezer forintra) emelkedik Párizs belvárosában.
A szavazást Anne Hidalgo szocialista polgármester kezdeményezte, aki szerint az érintett SUV-k veszélyesek és károsak a környezetre.
Párizs belvárosának mintegy 1,3 millió lakosa volt jogosult szavazni. Őket azonban nem érinti az eredmény, mivel a helyi lakosok számára fenntartott utcai parkolás változatlan marad.
A lépés elsősorban a külvárosokból érkezőket célozza, akik a főváros központjába járnak be napközben.

A megemelt parkolási díj nem vonatkozik a teljesen elektromos autókra, a taxisokra, a kereskedőkre, az egészségügyi dolgozókra és a fogyatékkal élőkre.
Hidalgo csaknem 10 éve van hivatalban Párizs élén. Polgármestersége alatt számos párizsi utcát, többek között a Szajna partját is gyalogossá tették, és kiterjedt kerékpárút-hálózatot is építettek, hogy ezzel is visszaszorítsák az autós közlekedést.
A környezetvédők azzal érvelnek, hogy a terepjárók több üzemanyagot fogyasztanak, mint más autók, és hogy az elkészítésük, illetve a használatuk is magasabb károsanyag-kibocsátással jár.
A lépés támogatói azt is megjegyzik, hogy a balesetek során a magas járművek nagyobb mértékben okoznak halált, mint a könnyebb autók.
Az autóscsoportok és az ellenzéki képviselők is támadták a rendszert arra hivatkozva, hogy sok családi autó is SUV besorolású.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
