Korábban arról szóltak a hírek, hogy minden marad a régiben 2024-ben is, ám ez csak az év első két hónapjára igaz.
A napokban nyilvánosságra hozott technikai megállapodás értelmében 2024. január elsejétől továbbra is a megszokott gyakorlat szerint használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz-járatokon és a MÁV-HÉV járatokon, ugyanakkor a tulajdonosi jogokat gyakorló, Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz érvényben – írja közleményében a MÁV.
Mint arról korábban mi is beszámoltunk, a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium azt tervezte, hogy nem hosszabbítja meg azt a december végén lejáró szerződést a fővárossal, amelynek keretében az állam üzemelteti a HÉV-vonalakat, valamint az agglomerációs buszjáratokat. Ez a gyakorlatban azt jelentheti ha valóban így lesz, hogy ezeken a járatokon a jövőben nem lesz érvényes a Budapest bérlet.
Erre Karácsony Gergely főpolgármester is hevesen reagált, szerinte a kormány az új rendszerrel ostobaságból és kicsinyességből sok százezer budapesti és környékbeli emberrel cseszne ki.
Az ügy folytatása egy BKK-Volán-MÁV-HÉV megállapodás lett, aminek az eredménye, hogy a december 31-i határidőn túl is változatlanul működik a rendszer és továbbra is maradnak az eddigi szolgáltatások és a Budapest-bérlet használata a járatokon. Ezt pontosította a MÁV vasárnapi közleménye, miszerint ez csak március 1-ig lesz így.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.