Szentirmai István szerint a helyiek nem is ellenzik a gyár megépülését. Lakossági fórum mindenesetre csak októberben lesz.
"Nem tudnám most megmondani, hogy mekkora a kínai beruházás támogatottsága. A BAMO marketingcége rendel majd egy közvélemény-kutatást, akkor tisztább lesz a kép.
De az biztos, hogy a fotelfacebookosok által hangoztattakkal ellentétben Ácson ebből a nagy ellenállásból semmit se érezni, sőt, sokan bíznak abban, hogy jól fizető munkahelyet teremt ez a helyieknek
– mondta a Népszavának Szentirmai István, Ács polgármestere. Azt a nyár elején jelentette be Szijjártó Péter külügyminiszter, hogy katódgyár érkezik Ácsra, amit a kínai Bamo Technology épít majd fel. A polgármester saját elmondása szerint nem tudja még, mekkora iparűzési, vagy építményadó bevételt hoz a gyár a településnek, de az biztos, hogy a kínai beruházó vállalta egy játszótér építését, valamint több humánfejlesztést is terveznek a településen.
Arra is ígéretet kaptak a beruházótól, hogy már az építkezés alatt munkát fognak kapni a helyi vállalkozások.
Szentirmai a környezetszennyezéstől sem tart. Azt mondta, hogy a komáromi SK Battery akkugyára mindössze másfél kilométerre van tőlük, az ácsi katódüzem pedig 3-5 kilométerre fog megépülni. Szentirmai úgy tudja, hogy az üzemben csak egy mérgező anyagot fognak felhasználni, azt is zárt rendszerben.
A település önkormányzatánál mára egyetlen ellenzője sem maradt a gyárnak, erről itt írtunk bővebben:
Októberben lehet lakossági fórum az ácsi katódgyárról
Kedden szavazott az ácsi képviselőtestület arról, mikor tartsanak lakossági fórumot a település délnyugati határába tervezett katódgyárról: októberre tűzték ki. Az ülésre sok helyi civil is kíváncsi volt.
Bár a helyi civilek egy része ellenzi az akkugyár építését, az önkormányzat csupán októberben hajlandó lakossági fórumot tartani a témában.
A civilek szerint a beruházó sorra vásárolja fel a termőföldeket a környéken, miután vállalta, hogy hatalmas napelemparkot húz fel a gyár mellett. A Népszava szerint a Bamo összesen százhektárnyi földet venne még meg.
Annak ellenére, hogy a gyárnak mára nem maradt ellenzője az önkormányzatnál, azért a polgármester és a megmaradt képviselő alkudozik a beruházóval, az ugyanis 11 hektárt venne pluszban (a napelempark mellett), ahol a gyár munkásainak építtetne lakótelepet.
Évi 100 ezer tonna katódpor, egy terawattórányi áram, lakótelep a dolgozóknak - elmondták, milyen gyárat terveznek a kínaiak Ácsra
Évi egy terawattnyi energiát felhasználva termelne 900 dolgozó évi 100 ezer tonna katódport az Ács mellé tervezett kínai hátterű katódgyárban. A Bamo Technology vezetése a Magyarországon megjelenő kínai akkumulátoripari szereplők közül elsőként állt ki újságírók elé, hogy részletezze a sok indulatot kiváltó, több mint 530 milliárd forintos beruházást.
Korábban összegyűjtöttük, milyen balesetek történtek az akkumulátorgyárakban, azokat itt találja:
A Nagy Akkubotránytérkép - összegyűjtöttük a gyárak környezetszennyezéseit, baleseteit és szabályszegéseit
Rosszullétek, tűz, robbanás, habzó csatornák, halálos kimenetelű munkahelyi balesetek - az elmúlt másfél évben több alkalommal hallhattunk hasonló híreket az épülő és a már működő akkugyárakról. A beruházások bírálói és az érintett helyiek ezekre is hivatkozva tiltakoznak folyamatosan a beruházások ellen, a kormánypárti politikusok viszont azzal érvelnek, a gyárak a legszigorúbb előírások szerint működnek.
(Címlapképünk illusztráció.)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.