Az emberek a vendéglátóhelyeken is az olcsóbb söröket keresik.
Jó esetben is csak a korábbi évek számai hozhatóak, semmiképp sincs érdemi növekedés a hazai kézműves sörpiacon – közölte a Pénzcentrum érdeklődésére a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete.
„A sör szezonális termék, különösen igaz ez egy olyan országban, ahol a turisztikai szektor igen jelentős szerepet visz. Az idei nyár legjellemzőbb sajátossága, ami a sörre is kihat, hogy a kiskereskedelmi és vendéglátóipari forgalom a magas infláció hatására csökkent” – közölte a kisüzemiek érdekképviselete. Mint kifejtették, az időjárásnak jóval nagyobb szerepe van a sörök értékesítését illetően, egyszerűen fogalmazva: ha süt a nap, jobban fogy a sör.
„A hazai vidéki turizmus gyengébb számokat produkál, ami kihatással van a sörre is. Örömteli azonban, hogy a Covid után visszatértek a külföldi turisták, így ott némi pozitív hatások is láthatóak" – ismertette az egyesület. Ugyanakkor, mint beszámoltak róla, az emberek a vendéglátóhelyeken is az olcsóbb söröket keresik, „ami jelen gazdasági helyzetben érthető is."
Hozzátették, semmilyen elmozdulás nincs a multis vendéglátós kizárólagosságok tekintetében sem, így lényegi forgalomnövekedés itt nincs, csupán az időjárás és az általános keresleti problémák azok, amik meghatározzák a piacot a kisüzemek számára is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.