A Fekete-tenger magas kockázatú zóna a biztosítóknál, ráadásul már viszontbiztosítást sem lehet igénybe venni.
Hajózási és biztosítási beszámolók szerint még mindig 40-60 kereskedelmi hajó vesztegel Ukrajnában a háború kitörése óta, egy év után a hajók tulajdonosai pedig kártérítést követelhetnek a biztosítójuktól – írja a Reuters. Becslések szerint a kártérítési igény 500 millió dollár körül lehet.
A háború kitörésekor több, mint 90 kereskedelmi hajó és 2000 főnyi személyzet ragadt Ukrajnában. Az ukrán katonai sikerek ellenére sok kikötőt még mindig érintenek harcok, a Fekete-tengeri hajózást pedig tengeri aknák nehezítik. Az ENSZ égisze alatt három Fekete-tengeri kikötőből lehetséges ukrán gabonaszállítmányokat kihajózni, beleértve a legnagyobbat, Odesszát. A megállapodásnak köszönhetően a hajók egy része el tudta hagyni Ukrajnát.
A londoni biztosítási piacon a Fekete-tenger magas kockázatú zónának számít, ami biztosítási felárakat jelent a kereskedők számára.
A helyzetet tovább bonyolítja, hogy január 1. óta a viszontbiztosítók kizárási listára tették az Ukrajnába, Oroszországba és Fehéroroszországba induló hajókat és repülőket. A viszontbiztosítás a biztosítók számára szolgáló biztosítás, vagyis enélkül a biztosítóknak nem áll rendelkezésre biztonsági háló, ha e relációkra kínálnak biztosításokat.
* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is
A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.